HAIG Kiinteistögolf pelattiin Mäntsälässä hyvässä kesäsäässä

Järjestyksessä 32. HAIG Kiinteistögolf pelattiin elokuun alussa Hirvihaaran golfkentällä Mäntsälässä. Sää suosi tapahtumaa, joka keräsi 88 pelaajaa. Kisa pelataan nelihenkisin joukkuein, jotka edustavat eri kiinteistöalan yhteisöjä kuten isännöintiyrityksiä ja kiinteistöalan asiantuntija- ja palveluntarjoajaorganisaatioita.

Kisan voitti Golfpartners-joukkue, johon kuuluivat Harri Mäkinen, Markku Nousiainen ja Mika Lehmusvuori.

HAIG-kilpailu pelataan vuosittain elokuun 1. tiistaina, ja sen järjestävät Isännöintiliiton jäsenyhdistys Helsingin Ammatti-Isännöitsijät HAI ry sekä Kiinteistöliitto. Palkinnot kisa saa joukkueilta ja pelaajilta sekä HAIG-turnauksen vakiotukijoilta, joita ovat Talokeskus-yhtiöt Oy, Kiinteistömedia Oy, Vastuu Group ja Kiinteistöalan Koulutuskeskus.

Kilpailutoimikunta (Harri Hiltunen, Juhani Mattila, Aarre Kettunen ja Pentti Walkama) valitsee aina seuraavan vuoden pelikentän. Vuoden 2022 kisa pelataan 2. elokuuta.

Tulokset

Joukkuekilpailun seitsemän parasta:

1. Golfpartners 123 pistebogey-pistettä.
  2. Papper & Hus Oy Ab 123 pistettä
  3. Nordea Bank Oy 113 pistettä
  4. Meukow 112 pistettä
  5. Matinkylän Huolto Oy 109 pistettä
  6. Astala Oy 109 pistettä
  7. Porvoon Isännöitsijäyhdistys 109 pistettä

Piste-bogey viisi parasta (miehet):

1. Joonas Sundman 41 pistettä
  2. Timo Eloholma 39 pistettä
  3. Kim Lindh 39 pistettä
  4. Tuomas Kuhanen 38 pistettä
  5. Jussi Mielikäinen 38  pistettä

Piste-bogey kolme parasta (naiset):

1. Sinikka Storås 36 pistettä
  2. Tarja Korhonen 32 pistettä
  3. Minna Pyykkö 29 pistettä

Tasoitukseton lyöntipelin voittaja (”ammattilaiset”):

1. Tuomo Tahkola +3  yli par-tuloksen 72 (kentän ihannetulos)

Paras ammatti-isännöitsijä -kiertopalkinto: Timo Eloholma

Pisin avauslyönti: Olli-Pekka Nissinen (reilusti yli 250 m).

Lähimmäksi lippua osunut avaus par 3-väylällä: Jiri Lindström (1,67 m).

Kilpailijoilla oli mahdollisuus mitellä taitojaan pro-ammattilaista Noora Komulaista vastaan par-3 väylällä. Neljä kilpailijaa voitti Nooran, joka on yksi suomalaisista Europa Tour-pelaajista.