Isännöintiliitossa töissä: Jäsenpalvelussa jäseniä kohdataan puhelimitse, meilitse ja kentällä

Isännöintiliitto tarjoaa yritys- ja henkilöjäsenilleen monenlaista palvelua ja opastusta. Palvelupäällikkö Johanna Kannas, jäsenpalvelupäällikkö Anne Murtomäki ja  asiakaspalvelukoordinaattori  Saara Nenonen auttavat jäseniä pienissä ja isoissa jäsenyyteen ja isännöintityön arkeen liittyvissä kysymyksissä. 

Palvelupäällikkö Johanna Kannas, jäsenpalvelupäällikkö Anne Murtomäki ja asiakaspalvelukoordinaattori Saara Nenonen.

Uusi jäsenyritys kohtaa kolmikosta useimmiten ensimmäiseksi palvelupäällikkö Johanna Kannaksen. 

– Olen yhteydessä kaikkiin uusiin jäsenyrityksiin ja kerron esimerkiksi siitä, millaisia palveluita jäsenyyteen kuuluu.  Jäseniltä on tullut hyvää palautetta näistä keskusteluista, kertoo Kannas. 

Hän vastaa työssään myös jäsenpalvelun numeroon tuleviin soittoihin ja sähköpostipalautteisiin. Lisäksi Kannaksen toimenkuvaan kuuluu Isännöintiliiton erilaisista rekistereistä huolehtiminen ja niiden kehittäminen sekä raportointeihin liittyv tehtäviä. 

Kannaksen kollega asiakaspalvelukoordinaattori Saara Nenonen koordinoi päätyönään jäsenten lisäpalvelujen ja Kotitalo-lehden tilaajapalvelua. Lisäksi Nenosen toimenkuvaan kuuluu mm. Isännöinnin Auktorisointi ISA ry:n toimisto- ja asiakaspalvelu sekä ISA-tenttien koordinointi. 

Jäsenpalvelupäällikkö Anne Murtomäki taas kohtaa jäsenyritysten henkilökuntaa paljon kentällä, yritysten omissa toimipisteissä ja erilaisissa Isännöintiliiton tapahtumissa. 

Käyn vuoden mittaan lukuisissa jäsenyrityksissä kertomassa alan ajankohtaisista asioista, kuten lakimuutoksista, ja opastan jäsenyritysten henkilökunnalle Mappia ja asukasviestintää, sanoo Murtomäki. 

Kannas, Murtomäki ja Nenonen keskustelevat jäsenpalvelun kuulumisista usein yhdessä. Yhteistyö auttaa tarvittaessa myös tuurauksissa kollegojen kesken. Tukea saa tietysti myös omasta Jäsenviestintä ja asiakaspalvelu -tiimistä.  

Konkreettista apua jäsenen arkeen 

Itsekin aiemmin isännöitsijänä toiminut jäsenpalvelupäällikkö Murtomäki tunnistaa isännöitsijän työn kipupisteet. 

– Kun on itse ollut isännöitsijänä, tietää, miten pirstaleista työ voi olla. Itselleni jäsenpalvelujen tärkein tarkoitus on helpottaa isännöinnin arjen työtä. Esimerkiksi Mapista löytyy paljon käytännön jäsenohjeita ja Viestiplussa-asukastiedotteet säästävät oikeasti työtunteja, pohtii Murtomäki. 

Jäseniltä tulleet ideat jalostuvat usein myöhemmin Murtomäen työpöydällä joksikin konkreettiseksi työkaluksi. Loppuvuodesta Mappiin on tulossa esimerkiksi hänen tuottamiaan jäsenohjeita taloyhtiöiden taloudesta. 

Myös Kannas ja Nenonen kertovat, että tärkeintä on taata jäsenelle hyvä asiakaspalvelukokemus, jossa juuri kyseisen jäsenen tarpeisiin vastataan. 

– Tykkään kohdata jäseniä, esimerkiksi puhelut uusien jäsenyritysten kanssa tuovat kiinnostavia näkökulmia siihen, mitä meiltä liittona kaivataan, sanoo Kannas. 

Kannas kertoo motivoituvansa myös työhön kuuluvasta rekisterien kehittämisestä. 

– Kun organisaatiossa on toimivat rekisterit, se jättää aikaa muulle merkitykselliselle työlle, Kannas kommentoi. 

Kutsu jäsenpalvelu kylään 

Isännöintiliiton asiantuntijat tapaavat jäseniä erityisesti vuoden päätapahtumien aikaan. Parhaillaan meneillään on Lisävirtaa isännöintiin -kiertue kahdeksalle eri paikkakunnalle. Murtomäki vinkkaa, että  jäseniä kohdataan erittäin mielellään myös heidän omasta aloitteestaan. 

– Tuppaan usein itse kylään jäsenyritykseen, mutta minut voi mielellään myös kutsua käynnille, muistuttaa Murtomäki. 

– Ja jollei ehdi kutsua kylään, jäsenpalveluun voi aina soittaa ja kysyä aiheista, joita on mielen päällä, täydentää Kannas. 

 

Onko sinulla jäsenyyteesi liittyvä toive, kysymys tai idea, josta haluaisit keskustella?  Ota yhteyttä jäsenpalveluun: Jäsenpalvelu palvelee jäsenasioissa klo 9-15, P. 050 337 4570, toimisto@isannointiliitto.fi