Miten vesikeskuslämmitteistä lämmitysverkostoa käytetään energiatehokkaasti?

Lämmitykseen liittyy paljon myyttejä, joita puretaan Motivan, Isännöintiliiton, Sisäilmayhdistyksen ja TTS:n yhteistyössä järjestämässä webinaarissa.

Varmistat taloyhtiön asukkaiden tyytyväisyyden, kun vesikiertoinen lämmitysverkko on hyvin säädetty ja tasapainossa. Moni ongelma vältetään, kun huoneistojen lämpötila pysyy tasaisena ja sisäilma miellyttävänä lämmityskaudella.

Tavoitellusta sisälämpötilasta kannattaa sopia kaikkien taloyhtiön asukkaiden ja käyttäjien kanssa. Keskeistä on myös ajantasainen tiedotus asukkaille.

Lämmityksen energiankulutuksen seuranta, lämmitysverkon toiminnan ylläpito ja oikea säätö sekä suunnitelmallinen kunnossapito ovat kaikki tekijöitä, joilla ehkäistään ongelmia ja pidetään energiankulutus sekä kustannukset kurissa.

Webinaari: Tasaista lämpöä ja tyytyväisiä asukkaita vesikeskuslämmityksellä

Aika: 25.11.2021 klo 9.00 – 10.15

Ohjelma:

Vesikeskuslämmitteisen lämmitysverkoston energiatehokas käyttö ja työkaluja energiatehokkuuden hallintaan

Tomi Laivoranta, Helsingin Laskentasäätö Oy
Teemu Kettunen, Motiva Oy

Sisälämpötilan vaikutus ilmanlaatuun ja keinoja ylilämmön ehkäisyyn

Mervi Ahola, Sisäilmayhdistys ry

CASE-esittely: rivitaloyhtiö öljylämmityksestä pellettilämmitykseen

puhujana Markus Taube, Tenala Biokraft

Ilmoittaudu mukaan Motivan sivuilla

Miten voidaan parantaa lämmitys-, ilmanvaihto- ja ilmastointijärjestelmien energiatehokkuutta? Näistä asioista viestitään Motivan organisoiman Talotekniikan viestintäfoorumin kautta. Foorumissa on mukana Isännöintiliiton lisäksi 15 muuta toimijaa. Tämä koulutus on osa Talotekniikan viestintäfoorumin toimintaa.