Webinaari: Rahanpesulain velvoitteet isännöintityössä

Laki rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämisestä koskee niitä isännöintiyrityksiä, jotka hoitavat kirjanpitotehtäviä asiakkailleen. Mutta mitä lain velvoitteet tarkoittavat käytännössä isännöintialalla ja kuinka tehdään taloyhtiön relevanttien vastuuhenkilöiden tunnistaminen ja muut taloyhtiötä koskevat taustaselvitykset oikeaoppisesti?

6.9.2022 järjestetyssä rahanpesulakia käsittelevässä webinaarissa DOKS-asiantuntija kertoi selkokielellä, mitä velvoitteita isännöinnillä on, mitkä sudenkuopat tulisi välttää ja mitkä toimet vaativat erityishuomiota isännöitsijältä. Samalla käytiin läpi miten DOKS-työkalua käytetään rahanpesulain velvoitteiden hoitamiseen ja mitä hyötyä siitä on isännöintiyritykselle.’

Webinaarissa tarjottiin vastauksia seuraaviin kysymyksiin:

• Rahanpesulain velvoitteet isännöinnille selkokielellä
  • Taloyhtiöasiakkaan tuntemisvelvoitteen tärpit ja kompastuskivet
  • DOKS-työkalun edut isännöintiyritykselle

Webinaarissa aiheesta olivat kertomassa Petteri Tenhunen, Juristi, Partner, DOKS – Suomen Tunnistetieto Oy ja Patricia Nyberg, Avainasiakaspäällikkö, DOKS – Suomen Tunnistetieto Oy. Webinaarin moderoi Isännöintiliiton asiakkuusjohtaja Aki Salo.

Webinaarin esitysmateriaalin voit ladata itsellesi tästä.