Verkostoitumista vai kohtaamisia?
Verkostoituminen on yksi inhokkisanoistani. Minulle se kuvaa kylmää, kliinistä ja agendallista tapaamista, jossa toisesta puristetaan irti jotakin hyötyä itselle. Kuten arvata saattaa, en ole kovin...
Verkostoituminen on yksi inhokkisanoistani. Minulle se kuvaa kylmää, kliinistä ja agendallista tapaamista, jossa toisesta puristetaan irti jotakin hyötyä itselle. Kuten arvata saattaa, en ole kovin...
Taloyhtiöiden osakkailla on yleisesti ottaen aivan liian vähän tietoa omasta yhtiöstään ja asumiseen vaikuttavista asioista. Silloin asiat eivät myöskään kiinnosta. Ja kun asiat eivät kiinnosta,...
Isännöitsijöiden työaika ja jaksaminen on jatkuva alan murheenkryyni. Isännöinnin työssä palkitsevimpia asioita ovat onnistumiset asiakkaiden kanssa. Samalla kuormittavimpia ovat hankalat asiakkaat. Maallikkohallitusten kanssa toimiminen vaatii...
Ajanpuute on usein kuultu syy sille, miksi yritys ei ole somessa. Hyvänä kakkosena – ja ehkä alitajuisesti jo ykkösenä – on pelko somekohuista tai laajalle leviävästä...
Kiinteistö- ja rakennusalalla on maineenkohennuspotentiaalia. Maine kun KIRA-alalla, isännöinti mukaan lukien, ei ole kovin kummoinen. Mainetyö on pitkäjänteistä päivittäistä tekemistä. Se ei ole viestinnän tai...
Näin unta yhtiökokouksesta. Se meni näin: Olin muuttanut taloyhtiöön puoli vuotta aiemmin. Edessä oli ensimmäinen yhtiökokoukseni koskaan. Tästä muistutti postiluukusta kilahtanut yhtiökokouskutsu. Kutsun ulkoasua koristivat...
Tiedotteemme Tikittääkö taloyhtöissä koronan takia remonttipommi? on kirvoittanut jäsenet antamaan paljon palautetta. Erityisesti palautetta on tullut siitä, että monen mielestä otsikko oli raflaava. Olen erittäin...
Olet sitten automyyjä, sisustaja tai isännöitsijä, puheessasi vilisee helposti kaikenlaisia ammattisanoja: sytytysjärjestelmiä ja kytkinlevyjä, valööriä ja kromaa, hajulukkoja ja karmiventtiilejä.
Kesälomamatkaa suunnitellessa huomasin puhkuvani ääneen, ettei eräs verkkosivusto vastaa alkuunkaan tarpeitani. Samaan aikaan ruudulla näkyy hienoja tehosteita ja käytetään sanakikkailuja, mutta vastauksia ei tahdo löytyä....
Isännöinnin ammattilaiset 2017 -tutkimuksen mukaan isännöitsijän työajasta jopa 55 prosenttia menee asiakaspalvelun ja hallinnon hoitamiseen. Käytännössä aika kuluu siis puheluihin ja sähköposteihin vastaamiseen sekä yhtiökokouksiin,...