Pia Rauvanto: Asumisen tietopankki on tärkeä osa asiakaspalvelua

Isännöinti Taimi Oy:n isännöitsijä Pia Rauvanto panostaa yrityksensä sähköiseen asiointiin. Kuva: Jouni Törmänen

Porvoolainen Isännöinti Taimi Oy panostaa voimakkaasti digitaalisuuteen. Taloyhtiösivuille asennettu Asumisen tietopankki onkin luonnollinen osa yrityksen asiakaspalvelua.

– Haluamme olla yritys, joka pystyy tarjoamaan asiakkailleen heidän tarvitsemaansa tietoa silloin, kun se asiakkaille parhaiten sopii. Asukkaan pitää saada vastauksia myös silloin, kun toimisto ei ole auki. Asumisen tietopankki soveltuu hyvin tähän tarkoitukseen, kertoo yrittäjä ja isännöitsijä Pia Rauvanto.

Rauvanto myöntää, etteivät asiakkaat heti rynnänneet etsimään tietoa Asumisen tietopankista. Kävijämäärät kuitenkin kasvoivat ahkeran tiedottamisen avulla.

– Vinkkaan sisällöistä esimerkiksi silloin, kun asiakas soittaa ja kysyy neuvoa johonkin asiaan. Monet ilahtuvat tiedosta, että sieltä löytyy vastauksia kirjallisena.

Rauvannon mukaan Asumisen tietopankki on sujuvoittanut asiakaspalvelun työtä. Tärkeintä on kuitenkin se, että asiakas saa tarvitsemansa tiedon mahdollisimman nopeasti.

– Kun tietopankkia oppii käyttämään, se on tosi hyvä työkalu. Lisäksi yrityksellemme olisi valtava ponnistus rakentaa itse vastaava asiakkaiden käyttöön suunnattu tietopankki. Tietopankissa olevien tietojen tarkistaminen ja jatkuva päivittäminen vaatisi todella paljon resursseja.

Uutishuoneeseen