Isännöintiliiton palkinnot 2021 hakee ehdokkaita

Vuonna 2021 Isännöintiliitto palkitsee osaamista neljässä kategoriassa:

• Isännöintiammattilainen 2021
  • Isännöitsijä 2021
  • Isännöintityöpaikka 2021
  • Asumisteko 2021

Sarjoihin toivotaan ehdokkaiksi vuoden parhaita tekijöitä, tekoja ja työpaikkoja. Tarkemmat palkitsemiskriteerit on kuvattu alempana.

Etsimme ehdokkaiksi vuoden parhaita isännöintialan tekijöitä, tekoja ja työpaikkoja.

Ehdokkaiksi ovat tervetulleita isännöitsijät ja isännöintiyrityksissä työskentelevät muut ammattilaiset sekä isännöintiyritykset kaikkialta Suomesta. Asumisteko-sarjaan voivat ilmoittaa tuotteensa, palvelunsa tai hankkeensa niin Isännöintiliiton Palveluverkostoon kuuluvat yritykset kuin Isännöintiliiton jäsenyritykset ja jäsenyhdistyksetkin.

Ehdokashaku avautuu 11.3.2021 ja päättyy 15.8.2021. Finalistivalinnat ehdokkaista tekee asiantuntijoista koostuva palkintoraati. Finalistit julkaistaan tällä sivulla syyskuun lopussa, jolloin myös yleisöäänestys voittajista avautuu. Finalistit saavat kutsun finaaliin aina myös henkilökohtaisesti.

Palkintoraadin asiantuntijoina toimivat tänä vuonna toimitusjohtaja Harri Hiltunen Kiinteistöliitosta, toimitusjohtaja Annukka Mickelsson Kiinteistönvälitysalan Keskusliitosta, toimitusjohtaja Miimu Airaksinen Suomen Rakennusinsinöörien Liitosta, toiminnanjohtaja Marianne Heikkilä Martoista ja kehitysjohtaja Reetta Yrttimaa Isännöintiliitosta.

Yleisöäänillä finalisteista valitut voittajat palkitaan marraskuussa Isännöintipäivillä.

Palkintokategoriat ja palkitsemiskriteerit 2021

Kaikissa kategorioissa etsitään vuoden parhaita tekijöitä ja tekoja.

Isännöintiammattilainen 2021

Kilpailu avautuu nyt ensi kertaa kaikille isännöintiyrityksissä työskenteleville. Isännöintiammattilainen-sarjaan voi ilmoittaa yhtä hyvin asiakaspalvelijan, kiinteistösihteerin kuin isännöintiyrityksen palkkaaman harjoittelijankin. Palkittavan isännöintiammattilaisen työssä näkyy esimerkillinen toiminta esimerkiksi asiakkaiden tai työyhteisön hyväksi. Ilmoita ehdokkaasi mukaan kisaan!

Isännöitsijä 2021

Palkittavan isännöitsijän toiminnassa näkyy esimerkillinen toiminta asiakkaiden, kollegoiden, verkostojen tai sidosryhmien kanssa. Hänellä saattaa olla työnäyttönä jokin esimerkillistä osaamista, vastuullisuutta ja yhteistyötaitoja vaatinut hanke tai hankkeita. Ilmoita ehdokkaasi mukaan kisaan!

Isännöintityöpaikka 2021

Hyvä isännöintiyritys on myös hyvä työpaikka. Palkittavan isännöintiyrityksen toiminnassa näkyy esimerkillinen toiminta asiakkaiden ja sidosryhmien sekä erityisesti omien työntekijöiden hyväksi. Yrityksellä on ehkä työnäyttönään hankkeita tai prosesseja, jotka tekevät siitä hyvän työyhteisön. Ilmoita ehdokkaasi mukaan kisaan!

Asumisteko 2021

Palkittava asumisteko on hyvää taloyhtiöasumista ja/tai hyvää isännöintiä edistävä hanke, palvelu tai tuote. Asumisteon toteuttajan on oltava joko Isännöintiliiton palveluverkostoyritys, Isännöintiliiton jäsenyritys tai Isännöintiliiton jäsenyhdistys. Ilmoita ehdokkaasi mukaan kisaan!

*Kilpailun säännöt

Osallistujia saavat ehdottaa isännöintiyritysten asiakkaat ja yhteistyökumppanit sekä Isännöintiliiton jäsenyritysten edustajat ja jäsenyhdistysten jäsenet. Myös itseään, hankettaan, palveluaan tai yritystään saa ehdottaa. Kilpailuun voi hyvin ilmoittautua mukaan, vaikka olisikin ollut ehdokkaana tai finalistina Isännöintiliiton palkintoihin aiemmin.

Palkittavan isännöintiammattilaisen ja palkittavan isännöitsijän on työskenneltävä Isännöintiliiton jäsenyrityksessä tai hänen on oltava Isännöintiliiton jäsenyhdistyksen jäsen. Palkittavan isännöintityöpaikan on oltava Isännöintiliiton jäsenyritys. Palkittavan asumisteon on oltava Isännöintiliiton jäsenyrityksen tai -yhdistyksen taikka Isännöintiliiton palveluverkostoon kuuluvan yrityksen tuote, palvelu tai hanke.

Finaaliin valittavilla ehdokkailla ei saa olla taustallaan toimenpiteisiin johtaneita kanteluita. Finaaliin valittavista isännöitsijöistä pyydetään myös suosittelut alueensa yhdistykseltä. Taustatiedot tarkistetaan ennen finalistilistojen julkistamista.

Palkintoraadin asiantuntijat julkistetaan tällä sivulla kevään aikana.

Finalisteista valitaan lopulliset voittajat viime vuoden tapaan yleisöäänestyksellä, joka käynnistyy syyskuun lopussa. Äänestykseen voivat osallistua isännöintiyritysten asiakkaat ja yhteistyökumppanit sekä Isännöintiliiton jäsenyritysten edustajat ja jäsenyhdistysten jäsenet. Äänestää eivät kuitenkaan voi Isännöintiliiton henkilökuntaan ja hallitukseen kuuluvat ihmiset. Eniten yleisöääniä saaneet voittajat julkistetaan tämän vuoden marraskuussa Isännöintipäivillä.

Alle on koottu tietoa Isännöintiliiton palkintofinalisteista ja -voittajista vuosilta 2017-2020