Isännöintiliiton palkintojen ehdokashaku on auki

Vuonna 2022 Isännöintiliitto palkitsee osaamista kahdessa kategoriassa:

• Isännöitsijä 2022
  • Isännöintiammattilainen 2022

Sarjoihin toivotaan tänä vuonna ehdokkaiksi tekijöitä, jotka haluavat edistää koko toimialan arvostusta. Tarkemmat palkitsemiskriteerit on kuvattu alla

Ehdokas- ja palkitsemiskriteerit 2022

Ehdokkaiksi ovat tervetulleita isännöitsijät ja isännöintiyrityksissä työskentelevät muut ammattilaiset kaikkialta Suomesta.  Tarkemmat ehdokaskriteerit ovat:

• Ehdokas työskentelee Isännöintiliiton jäsenyrityksessä tai on Isännöintiliiton jäsenyhdistyksen jäsen.
  • Ehdokas toimii työssään vastuullisesti ja esimerkillisesti.
  • Ehdokas on työssään saavuttanut asiakkaiden ja työyhteisönsä luottamuksen.
  • Ehdokkaan työssä näkyy mallikelpoinen toiminta asiakkaiden, työyhteisön, sidosryhmien tai koko toimialan hyväksi. Hän on esimerkiksi kehittänyt jotakin palvelua, toimintoa tai prosessia tavalla, joka sopisi malliksi muillekin.
  • Ehdokkaalla voi olla työnäyttönä jokin esimerkillistä osaamista, vastuullisuutta ja yhteistyötaitoja vaatinut hanke tai projekti.

Ennen finalistien julkistamista tarkistettavat taustatiedot (finalistikriteerit):

• Finaaliin valituilta ehdokkailta tarkistetaan luottotiedot ennen finaalivaihetta. Finalistilla ei saa olla häiriöitä henkilökohtaisissa luottotiedoissaan.
  • Finaaliin valittavilla ehdokkailla ei saa olla taustallaan toimenpiteisiin johtaneita kanteluita. Ennen finaaliin pääsyä ehdokas vastaa kyselyyn, jolla selvitetään, ettei hän ole ollut/ ole parhaillaan osana kanteluprosessia, jossa asiakas kantelisi ehdokkaan toiminnasta.

Isännöintiammattilainen 2022 –sarjan kriteerit ja ilmoittautuminen

• Kilpasarjaan ovat tervetulleita isännöintiyrityksissä muissa rooleissa kuin isännöitsijänä työskentelevät ammattilaiset (kuten asiakaspalvelijat, kiinteistösihteerit, kirjanpitäjät, harjoittelijat).
  • Ilmoita ehdokkaasi tähän sarjaan

Isännöitsijä 2022 -sarjan kriteerit ja ilmoittautuminen

• Kilpasarjaan ovat tervetulleita isännöitsijät tai vastaavassa roolissa jollain muulla tittelillä työskentelevät (kuten tekniset isännöitsijät, hallinnolliset isännöitsijät, isännöintipäälliköt, kiinteistöpäälliköt).
  • Ilmoita ehdokkaasi tähän sarjaan

Muut säännöt ja kilpailun kulku

• Ehdokashaku avautuu maaliskuussa ja päättyy toukokuun lopussa. Ehdotuksia palkittavista saa tehdä kuka tahansa. Myös itseään saa ehdottaa.
  • Finalistivalinnat ehdokkaista tekee asiantuntijoista koostuva palkintoraati. Palkintoraadin jäseninä toimivat vuonna 2022 yhteysjohtaja Timo Tossavainen (Kiinteistöliitto), toimitusjohtaja Kirsi Hautala (Rakentamisen Laatu RALA ry), toiminnanjohtaja Anne Viita (Vuokralaiset VKL ry) ja vaikuttamis- ja tutkimusjohtaja Tuomas Viljamaa (Isännöintiliitto).
  • Finalistit julkaistaan elokuussa, jolloin myös yleisöäänestys voittajista avautuu. Finalistit saavat kutsun finaaliin aina myös henkilökohtaisesti.
  • Äänestys on avoin muille, paitsi Isännöintiliiton henkilökuntaan ja hallitukseen kuuluville.
  • Yleisöäänillä finalisteista valitut voittajat palkitaan syyskuussa Isännöintipäivillä.