Työkaluja taloyhtiön johtamiseen

Isännöinti vaikuttaa Suomessa 2,7 miljoonan taloyhtiössä asuvan ihmisen arkeen.

Isännöintiliitto haluaa tuoda esille näkökulmia taloyhtiöasumiseen sekä edistää isännöinnin ja hallituksen välistä yhteistyötä, jotta asumisen laatu paranisi ja kiinteistön arvo nousisi. On tärkeää, että osakkaat ja asukkaat tietävät, mitä isännöinti tekee, sillä isännöinti vaikuttaa lähes kolmen miljoonan kerros- ja rivitalossa asuvan ihmisen elämään.

Isännöintiliitto tuottaa erilaisia julkaisuja ja materiaaleja, joiden tarkoitus on antaa tietoa päätöksenteon tueksi sekä käytännön neuvoja ja vinkkejä taloyhtiöasumisen arkeen.

Osakkaat mukaan päätöksentekoon

Isännöintiliitto haluaa osaltaan vaikuttaa siihen, että taloyhtiöiden osakkaat alkavat entistä paljon aktiivisemmin osallistua yhtiökokouksiin. Niissä pitää vuosittain käsitellä myös asumistyytyväisyyttä sekä osakkaiden ja asukkaiden arkeen vaikuttavia asioita.

Tavoitteena on, että hallitukset tekevät päätöksiä osakkaiden ja asukkaiden näkemysten ja kokemusten perusteella. Tällöin taloyhtiötä ei johdeta tuurilla, vaan tiedolla.