Etänä järjestetty asiakastilaisuus oli menestys

ISTO Group kokeili ensi kertaa hallituksen jäsenille suunnatun tilaisuuden järjestämistä etänä. Webinaari onnistui yli odotusten – ajankohtaiset lakiaiheet houkuttelivat paikalle noin 130 asiakasta.

Huoneistotietojärjestelmä, sähköautojen latausvalmius, vesimittarit, asunto-osakeyhtiölaki. Näihin kaikkiin liittyy ajankohtaista lainsäädäntöä, joka kiinnostaa taloyhtiöiden hallitusten jäseniä – ja josta kysytään myös isännöinniltä. Sen vuoksi asumisen juridiikka valikoitui myös ISTO Groupin ensimmäisen asiakkaille suunnatun webinaarin teemaksi.

Kuva: Minttu Makkonen

Isännöintiliitto tarjoaa jäsenilleen mahdollisuutta tilata asiantuntija puhumaan myös etätilaisuuksiin. Ajankohtaiskatsauksen asumisen juridiikan aiheisiin tarjosi lakiasiantuntija Laura Lithenius.

Webinaarille oli varattu aikaa 1,5 tuntia.

− Etukäteen mietin, että jaksavatko ihmiset kuunnella koko sen ajan. Mutta kaikki pysyivät linjoilla loppuun saakka ja kyselivät paljon, webinaaria luotsannut asiakaspalvelutiimin vetäjä Minttu Makkonen kertoo.

− Puhujan tavalla esiintyä on suuri merkitys. Lauran innostuneisuus ja asiantuntemus näkyi. Hän oli selkeäsanainen ja esitti asiat ymmärrettävästi. Se on tärkeää, koska aihe voi sisältää termejä, joita osallistujat eivät ymmärrä.

Tilaisuuden alussa ISTO Groupin toimitusjohtaja Jan-Erik Wasenius toivotti osallistujat tervetulleiksi. Se oli samalla hyvä tilaisuus kertoa yhtiön kuulumisia asiakkaille.

Osallistujia ympäri Suomea

Tilaisuudesta lähti vain yksi sähköpostikutsu, jonka jälkeen webinaariin ilmoittautui kaikkiaan 130 hallituksen jäsentä.

− Ihmisten elämä on kiireistä, joten osallistujamäärä oli positiivinen yllätys. Kiinnostuksesta kertoi myös se, että moni kyseli mahdollisuutta saada materiaali, vaikka ei pääse osallistumaan webinaariin, Makkonen kertoo.

ISTO Group on aikaisemmin järjestänyt hallitusten jäsenille alueellisia tilaisuuksia. Webinaarikokemus rohkaisee jatkamaan verkossa järjestettäviä tilaisuuksia, jolloin eri puolilla Suomea olevat asiakkaat pääsevät osallistumaan.

− Kohderyhmää voisi laajentaa hallituksen jäsenistä myös muihin osakkaisiin ja asukkaisiin. Mieleen tulee useita teemoja, joista meiltä kysytään. Tällä tavalla asiat jäävät paremmin asiakkaan mieleen kuin siten, että lähetämme vain tiedotteen.