Isännöintiliiton uusi toimitusjohtaja ei pelkää kuohuntaa

Isännöintiliiton uusi toimitusjohtaja Mia Koro-Kanerva aloitti työssään maanantaina 2.9. Mediassa esillä ollut isännöintialan myllerrys ei häntä pelota.

Isännöintiliitto on koko isännöintialan yritykset ja yhdistykset yhdistävä liitto. Koro-Kanervan tavoitteena on liiton kehittäminen entistä paremmin jäseniä palvelevaksi alan ykkösvaikuttajaksi.

– Ala voi parhaimmillaan muuttaa koko asumisen ja kiinteistökehittämisen kenttää, mutta vain jos se on ammattitaitoista, kunniallista ja pyrkii aidosti edistämään asiakkaan etua. Siinä Isännöintiliitolla on iso rooli, joka vahvistuu entisestään vaikuttamisessa, kouluttamisessa ja jäsenpalveluissa. Haluan toimitusjohtajana vaikuttaa siihen, että isännöinnin työn arvostus kasvaa. Vanhat uskomukset hyväveliverkostoista pitää romuttaa, Koro-Kanerva sanoo.

Isännöintialaa haastavat muun muassa asiakkaiden vaatimusten kasvu, alueiden eriarvoistuminen ja jatkuva uusien osaajien tarve. Haasteet ratkaistaan kattavalla ja vahvalla Isännöintiliitolla sekä entistä tiiviimmällä ja uudenlaisella yhteistyöllä alan muiden järjestöjen ja alan yritysten kanssa.

– Mitä laajempaa sidosryhmäyhteistyötä järjestötasolla tehdään, sitä paremmin kiinteistöalan yhteisiä tavoitteita saavutetaan. Yhteistyössä avoimuus on tärkeää. Olemme siis jatkossa entistä enemmän esillä, kerromme toiminnastamme avoimesti ja otamme kantaa julkisesti, Koro-Kanerva linjaa.

Yhteistyö on myös liiton 15-vuotisjuhlavuoden teema. Se näkyy muun muassa tapahtumissa.

– Yksi liiton hienoimpia tapahtumia on Isännöintipäivät, joita vietetään syyskuun puolivälissä Helsingissä. Siellä on toinen toistaan kiinnostavampia puhujia sekä jäseniä ja yhteistyökumppaneita ympäri Suomea. Odotan paljon hyviä kohtaamisia, Koro-Kanerva sanoo.

Isännöintiliitto perustettiin vuonna 2004, kun kolme toimialan järjestöä yhdistyivät. Liiton tehtävä on edustaa koko alaa, isoista pieniin toimijoihin ja tehdä sitä valtakunnallisesti. Isännöintiliittoon kuuluu yli 550 jäsenyritystä ja 23 yhdistystä, joiden kautta liittoon kuuluu yli 2/3 Suomen isännöinnistä.

Lisätietoja:

Mia Koro-Kanerva