Molok: Jäteautonkuljettajan työ voi olla kevyttä ja mukavaa

Jäteautonkuljettajan työ mielletään raskaaksi työksi, jossa täydet jäteastiat vedetään käsin autoon ja tyhjät astiat takaisin paikoilleen. Käsin siirtelyä vaikeuttavat usein kynnykset, epätasainen maa ja talvella lumi.
Molok® Syväkeräys® -astian tyhjennys tapahtuu nosturilla, jota kuljettaja käyttää kauko-ohjaimella. Tällöin ei tarvita pinta-astioille tyypillistä raskasta käsin raahaamista. Näin kuljettajan fyysinen kuormitus on selvästi pienempi kuin pinta-astioita tyhjentäessä.

Tyhjentäjän mukana

Seuraan, kun jäteauton nosturi liikkuu kauko-ohjaimella kätevästi ja roskat putoavat nostosäkistä auton kyytiin. Kuljettaja käyttää kauko-ohjainta tottuneesti ja kiireen tunnetta ei näy. Silti viiden kuution Molok-säiliön tyhjennysaika on reilusti alle 2 min. laskettuna siitä, kun nosturin koukku on kiinnitetty jätesäiliön kannen nostolenkkiin päättyen siihen, että roskat on tyhjennetty ja nosturin koukku on irrotettu.

Iso jätemäärä tyhjenee nosturin avulla hämmästyttävän nopeasti eikä kuljettajan tarvitse raahata perinteisiä jäteastioita.

Pienemmät hajuhaitat

Maan viileys hillitsee mikrobitoimintaa ja painovoiman ansioista jäte pakkautuu tiiviiksi niin, että vanhin ja haisevin jäte on alimpana. Näin Molok-säiliöitä tyhjentäessä hajuhaitat ovat vähäiset ja se lisää työmukavuutta.

Tyhjennyksen hiljaisuus

Kun tyhjennys tapahtuu nosturilla, työ on hiljaista verrattuna perinteisten pinta-astioiden tyhjennykseen. Tämäkin osaltaan lisää työhyvinvointia.

Molok Oy valmistaa kotimaisin voimin jätteen keräykseen ja kierrätykseen tarkoitettuja Molok®-jätesäiliöitä. Laaja tuoteperhe koostuu sekä osittain maan alle menevistä Syväkeräys®-säiliöistä että pinta-astioista. Molok on mukana Isännöintiliiton Lisävirtaa isännöintiin -kiertueella.