Isännöintiliitto painottaa vaikuttamista ja jäsenkokemusta

Isännöintiliitto jatkaa toimintaansa vuosien 2016–2021 strategiansa mukaisesti. Isännöintiliitto auttaa isännöintiä kehittymään ja luomaan paremmat mahdollisuudet tulevaisuuden asumiselle.

Vuoden 2019 toimintasuunnitelmassa painottuu edellisvuotta enemmän vaikuttamistyö.

– Vuonna 2018 uudistimme ja kehitimme jäsenpalveluja voimakkaasti, ja se tuotti myös taloudellista tulosta. Nyt on hyvä keskittyä vaikuttavuuteen ja jäsenten kokeman hyödyn varmistamiseen, sanoo Isännöintiliiton vt. toimitusjohtaja Marjut Joensuu.

Joensuu esitteli Isännöintiliiton viime vuoden toimintaa ja tuloksia liittokokouksessa Helsingissä 27.2.2019. Liittokokous vahvisti vuodelle 2019 talousarvion, jossa odotetaan edelleen kasvua.

– Kasvu ei ole järjestön itsetarkoitus, vaikka ei se pahasta ole. Tehokkaaseen edunvalvontaan tarvitaan resursseja, sanoo Isännöintiliiton puheenjohtaja Toivo Korhonen.

Isännöintiliiton toimistolla työskentelee 24 henkilöä neljässä yksikössä. Alkaneen vuoden toimintasuunnitelmassa on 57 toimenpidettä, joita priorisoidaan painottaen vaikuttamista vähän enemmän kuin jäsenpalveluja.

– Vaikuttamistyössä keskeisin aihe on osakehuoneistorekisteri. Nyt ajankohtaisia ovat myös tapahtumien järjestelyt ja myynti, kotitalolehti.fi:n, Talokysely.fi:n ja Mapin kehittäminen sekä rekistereidemme kehittäminen, Marjut Joensuu kertoo.

Juhlavuoden teemana yhteistyö

Isännöintiliitto syntyi viisitoista vuotta sitten, kun kolme alan järjestöä yhdisti voimansa.

liittokokous kevät 2019

– Jo tuolloin haluttiin ajaa yhteisiä päämääriä yhteistyöllä, eikä tuo tavoite ole miksikään muuttunut. Yhteistyö on osuva teema myös Isännöintiliiton alkavalle juhlavuodelle 2019, Toivo Korhonen sanoo.

Asuminen muuttuu, ja odotukset isännöintiä kohtaan kasvavat. Kaupungit kasvavat, ja syrjäseutujen asutus vähenee. Ikääntyvät asukkaat tarvitsevat uudenlaisia palveluja. Digitaalisuus luo mahdollisuuksia toteuttaa palveluja uusilla tavoilla.

– Isännöintiliitto on olemassa, jotta tunnistamme muutosten tuomat mahdollisuudet ja voimme vaikuttaa alan tulevaisuuteen, Korhonen sanoo.

Isännöintiliiton strategia 2016–2021

• Uudistamme jäsenpalvelut
  • Vaikutamme aktiivisesti isännöintiyritysten toimintaympäristöön
  • Kasvatamme voimakkaasti toimintaresursseja
  • Kehitämme toimintaamme jatkuvasti.

Liittokokouksen aineistot (vaatii kirjautumisen pääkäyttäjänä)

Uutishuoneeseen