Anne Pulkkinen kisaa Isännöitsijä 2022 -palkinnosta

Isännöitsijä Anne Pulkkinen Keravan Isännöinti Oy:stä on valittu Isännöitsijä 2022 -palkinnon finaaliin. Yhteensä kolme finalistia kilpailee palkinnosta, joka julkistetaan Isännöintipäivillä 21.9.2022.

Anne Pulkkinen kisaa Isännöitsijä 2022 -palkinnosta
Isännöitsijä Anne Pulkkinen Keravan Isännöinti Oy:stä on valittu Isännöitsijä 2022 -palkinnon finaaliin. Kuva: Juho Kuva.

Keravalainen Anne Pulkkinen (IAT, IEAT) aloitti isännöitsijän työt kymmenisen vuotta sitten ja on toinen isänsä perustaman Keravan Isännöinti Oy:n pääosakkaista. Pulkkinen toimii aktiivisesti sen eteen, että koko isännöintiala uudistuisi. Rinnalla kulkee oman yrityksen jatkuva kehittäminen.

Isännöintityön tunnetuksi tekeminen ja asumisen opetuksen uudistaminen ovat Pulkkiselle tärkeitä teemoja. Hän toimii paikallisen Keski-Uudenmaan isännöinti ry:n oppilaitosvastaavana ja on ollut mukana Isännöintiliiton Asumisen opetus -työryhmässä. Tulevana syksynä ryhmä kehittää esimerkiksi asumistaitojen verkkopeliä peruskouluikäisille. Lisäksi Pulkkinen kuuluu Keravan Yrittäjien hallitukseen – ja on löytänyt sieltä foorumin tuoda esiin isännöintialaa.

Medianomiksi aiemmin opiskellut Pulkkinen kehittää isännöintiä mielellään myös viestinnän keinoin. Keravan Isännöinnissä hän on uudistanut yrityksen brändiä, asiakasviestintää ja asukassivuja. Vuonna 2021 Pulkkinen käynnisti #isännöintitunnetuksi-haasteen, jotta isännöitsijät itse tekisivät työtään tunnetuksi sosiaalisessa mediassa. Kampanjassa ravisteltiin suuren yleisön mielikuvia isännöitsijöistä.

– Haluan viedä isännöitsijän työtä kohti asiantuntijaroolia. Kun asiakkaat tietävät alasta enemmän, arvostus ja luottamus saadaan paremmaksi.

Isännöitsijänä ja kollegana Pulkkinen saa kiitosta osallistavasta ja sparraavasta otteestaan. Hän kehittää esimerkiksi yrityksensä toimintatapoja usein yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Yhtenä esimerkkinä on Hausvise-isännöintijärjestelmän mukauttaminen juuri omien sidosryhmien tarpeisiin. Pulkkisen mukaan pohjimmiltaan isännöitsijänä onnistumisen tärkein tekijä on valmius kuunnella asiakasta ja toimia yhdessä:

– Yhteistyö hallitusten kanssa on isännöitsijän työtehtävistä tärkein. Silloin isännöitsijä ja hallitus pääsevät miettimään ja toteuttamaan tavoitteita yhdessä.

Äänestykseen

Tässä kilpasarjassa etsitään esimerkillistä isännöitsijää, joka haluaa toiminnallaan edistää koko toimialan arvostusta.

Finalistit valinneen palkintoraadin asiantuntijoina toimivat tänä vuonna yhteysjohtaja Timo Tossavainen (Kiinteistöliitto), toimitusjohtaja Kirsi Hautala (Rakentamisen Laatu RALA ry), toiminnanjohtaja Anne Viita (Vuokralaiset VKL ry) ja vaikuttamis- ja tutkimusjohtaja Tuomas Viljamaa (Isännöintiliitto).

Finalisteista valitaan lopulliset voittajat yleisöäänestyksellä. Eniten yleisöääniä saaneet voittajat julkistetaan palkintogaalassa Isännöintipäivillä 21.9.2022.