Antti Hynynen kisaa Isännöitsijä 2022 -palkinnosta

Isännöitsijä, toimitusjohtaja Antti Hynynen Asuntopehtoori Isännöinti Oy:stä on valittu Isännöitsijä 2022 -palkinnon finaaliin. Yhteensä kolme finalistia kilpailee palkinnosta, joka julkistetaan Isännöintipäivillä 21.9.2022.

Antti Hynynen kisaa Isännöitsijä 2022 -palkinnosta
Isännöitsijä, toimitusjohtaja Antti Hynynen Asuntopehtoori Isännöinti Oy:stä on valittu Isännöitsijä 2022 -palkinnon finaaliin. Kuva: Opa Latvala.

Isännöitsijä Antti Hynynen perusti vuonna 2021 oman yrityksen tuodakseen alalle joustavampaa ja asiakaskeskeisempää palvelua. Hän on kasvavan tamperelaisyrityksen toimitusjohtaja ja isännöi samalla omia asiakaskohteitaan ympäri Suomen.

– Syitä lähteä yrittäjäksi olivat halu kehittää toimialaa ja erottautua notkeilla asiakaskeskeisillä toimintamalleilla, Hynynen kertoo.

Hynysen työnäyttönä toimii reippaasti kasvanut yritys, jonka taloyhtiökanta on vuodessa noussut sataan yhtiöön ja henkilökunta yhteentoista henkilöön. Hyvä isännöinti on Hynyselle tiimityötä, jossa keskiössä ovat substanssiosaamisen lisäksi hyvät vuorovaikutustaidot.

Kaikkiaan seitsemän vuotta alalla työskennellyt Hynynen on entinen ammattilaisjalkapalloilija, ja joukkuepelaajan sekä valmentajan osaaminen näkyy edelleen vahvasti hänen työssään. Työyhteisöstään hän on lähtenyt rakentamaan ”voittajatiimiä”, jossa jokaiselle löydetään oikea rooli ja kukin tukee toistaan yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi.

– Teemme jatkuvasti töitä hyvän työyhteisön eteen. Kun tämä perusta on kunnossa ja yhteiset tavoitteet selvät, isännöinti pääsee ammattiosaamisellaan tuottamaan taloyhtiöille lisäarvoa.

Henkilökunta kiitteleekin Hynystä loistavaksi ja tavoitteelliseksi esimieheksi, joka osaa auttaa muita menestymään työssään. Pienenä esimerkkinä yhteishengen rakentamisesta yrityksessä järjestetään aina uudelle työntekijälle tulojuhla – juhlia kun kannattaa pikemmin aloitusta kuin läksiäisiä.

Hynynen on panostanut muun muassa siihen, että onnistumiset ja epäonnistumiset käydään läpi kasvotusten yrityksen sisällä ja taloyhtiöhallitusten kanssa.

– Kannustamme toisiamme kuten urheilussakin tehdään. Mitä haastavampia asioita isännöintityössä tulee eteen, sitä suurempi merkitys tiimin tuella on, Hynynen sanoo.

Niinpä esimerkiksi epäonnistumiset pyritään purkamaan mahdollisimman nopeasti yhdessä. Mahdolliset virheet myönnetään ja käydään läpi myös asiakasyhtiöiden kanssa. Tapa rakentaa luottamuksellista kulttuuria ja pitkiä asiakassuhteita isännöinnin ja taloyhtiöiden välille. Lisäksi virheistä oppiminen tukee alan kehittymistä.

Hynynen elää itsekin kuten opettaa, ja on tarvittaessa aina valmis venyttämään omaa työpäiväänsä auttaakseen asiakasta tai kollegaa.

– Asiakas tulee ajattelussani ensin. Kun itse joustan, saan myös urakoitsijan puolelta joustoa ja parempaa asiakaspalvelua, Hynynen kertoo.

Hynysen isoihin tavoitteisiin kuuluu esimerkiksi alalla työskentelevien ammattiylpeyden palauttaminen ja alan sisäisen puheen kääntäminen positiiviseksi:

– Joskus tekijät puhuvat itsekin alasta negatiiviseen sävyyn. Isännöinnissä tehdään erittäin haastavaa työtä ja varallisuuden arvon kehittämistä. Meillä tekijöillä on täysi syy puhua työstämme positiivisesti ja kunnioittavasti.

Äänestykseen

Tässä kilpasarjassa etsitään esimerkillistä isännöitsijää, joka haluaa toiminnallaan edistää koko toimialan arvostusta.

Finalistit valinneen palkintoraadin asiantuntijoina toimivat tänä vuonna yhteysjohtaja Timo Tossavainen (Kiinteistöliitto), toimitusjohtaja Kirsi Hautala (Rakentamisen Laatu RALA ry), toiminnanjohtaja Anne Viita (Vuokralaiset VKL ry) ja vaikuttamis- ja tutkimusjohtaja Tuomas Viljamaa (Isännöintiliitto).

Finalisteista valitaan lopulliset voittajat yleisöäänestyksellä. Eniten yleisöääniä saaneet voittajat julkistetaan palkintogaalassa Isännöintipäivillä 21.9.2022.