Keski-Suomen Ammatti-Isännöitsijöiden ja Keski-Suomen Kiinteistöyhdistyksen yhteistyöhanke kisaa Isännöintiteko 2019 -palkinnosta

Keski-Suomen Ammatti-Isännöitsijöiden ja Keski-Suomen Kiinteistöyhdistyksen yhteistyöhanke on valittu Isännöintiteko 2019 -finalistien joukkoon. Yhteensä kolme finalistia kilpailee Isännöintiteko 2019 -palkinnosta, joka julkistetaan Isännöintipäivillä 18.9.

Keski-Suomen Ammatti-Isännöitsijöiden puheenjohtaja Pasi Hakala ja Keski-Suomen Kiinteistöyhdistyksen toiminnanjohtaja Hannu Mähönen. Kuva: Tero Takalo-Eskola.

Keski-Suomen Ammatti-Isännöitsijät ry ja Keski-Suomen Kiinteistöyhdistys aloittivat vuonna 2018 hankkeen, jossa syvennetään yhdistysten yhteistyötä kiinteistönpidon kehittämiseksi Keski-Suomen alueella. Hanke hyödyttää taloyhtiöiden lisäksi alueen isännöitsijöitä, joille tarjoutuu uusia mahdollisuuksia kehittää ammatillista osaamistaan.

Yksi hankkeen tuloksista on yhteistyönä järjestetty Keski-Suomen Taloyhtiöpäivä -tapahtuma Jyväskylän Paviljongissa. Tapahtumassa oli omat koulutusosuutensa isännöitsijöille ja hallituksille. Samalla tuettiin yhteistyötä taloyhtiöille palveluita tarjoavien paikallisten yritysten ja pienyritysten kanssa. Yli 90 % osallistujista oli tapahtumaan tyytyväisiä, ja jatkossa Taloyhtiöpäivä järjestetään yhdessä joka syksy.

Keski-Suomen Ammatti-Isännöitsijät ry:n puheenjohtaja Pasi Hakala pitää tiivistyneen yhteistyön hyötynä osaamisen lisäämistä niin taloyhtiöiden kuin isännöinninkin puolella.

– Kun tieto ja osaaminen kasvaa, se sataa yhteiseen laariin. Molempien yhdistysten ja niiden jäsenten etu on, että taloyhtiöistä ja niiden kiinteistöistä osataan pitää hyvää huolta.

Yhdistykset työstävät yhdessä koulutuskalenteria isännöitsijöille, ja esimerkiksi tänä syksynä alkaa vaativien asiakastilanteiden hoitamisen koulutus, jonka Keski-Suomen Kiinteistöyhdistys toteuttaa yhdessä paikallisen ammattikorkeakoulun kanssa. Yhteisvoimin pyritään kehittämään myös viranomaisyhteistyötä Jyväskylän kaupungin kanssa liittyen esimerkiksi ajankohtaisiin lisä- ja täydennysrakentamishankkeisiin.

Keski-Suomen Ammatti-Isännöitsijät on yksi Isännöintiliiton jäsenyhdistyksistä. Siihen kuuluu 110 jäsentä Keski-Suomen alueelta. Keski-Suomen Kiinteistöyhdistys on yksi Suomen Kiinteistöliiton jäsenyhdistyksistä, ja siihen kuuluu noin 1570 taloyhtiötä.

Finalistit valinneen palkintoraadin asiantuntijoina toimivat tänä vuonna asiakkuusjohtaja Aki Salo Isännöintiliitosta, toimitusjohtaja Jarno Tuimala Kiinkosta ja yhteysjohtaja Timo Tossavainen Kiinteistöliitosta.

Finalisteista valitaan lopulliset voittajat tänä vuonna ensi kertaa yleisöäänestyksellä, joka jatkuu Isännöintipäiville asti. Eniten yleisöääniä saaneet voittajat julkistetaan palkintogaalassa Isännöintipäivillä Helsingissä 18.9.2019.

ÄÄNESTYKSEEN