Hyveet taloyhtiössä -hanke kisaa Isännöintiteko 2018 -palkinnosta

Isännöintiliitto on valinnut MTR-Isännöinti Oy:n ”Hyveet taloyhtiössä” -hankkeen Isännöintiteko 2018 -finalistien joukkoon. Yhteensä kolme finalistia kilpailee Isännöintiteko 2018 -palkinnosta, joka julkistetaan Isännöintipäivillä 12.9.

MTR -Isännöinti Oy:n isännöitsijä Mikko Melasniemi (vas.), asiakaspalvelija Jonna Havukainen ja toimitusjohtaja Krister Ilvonen. Kuva: Anne Vatén.

Uudellamaalla toimivan MTR-Isännöinti Oy:n Hyveet taloyhtiössä -hanke lisää hyvää mieltä taloyhtiöissä. Hankkeessa taloyhtiön asukkaat valitsevat asukasillassa yhteisölleen mieleisimmät hyveet. Hyveistä jalostetaan taloyhtiölle huoneentaulun, jota hyödynnetään sen jälkeen taloyhtiökäyttäytymisen etikettinä.

– Isännöinnissä ollaan aika paljon tekemisissä erilaisten riitojen ja nahistelujen kanssa, joka tekee työstä ajoittain raskasta. Määrittelemällä yhteiset hyveet ennalta ehkäistään konflikteja ja edistetään hyvää naapuruutta, Huoneentaulun avulla niin asukkaat kuin isännöitsijäkin voivat vedota yhdessä sovittuihin hyveisiin ja naapurit saavat ohjenuoran onnistuneisiin keskusteluihin, kiteyttää MTR-Isännöinnin toimitusjohtaja Krister Ilvonen.

Helpottamalla ja parantamalla yhteistyötä taloyhtiöissä MTR-Isännöinnin hanke pyrkii palauttamaan taloyhtiöihin niistä monin paikoin kadonneen yhteisöllisyyden. MTR-Isännöinti toteuttaa hankkeet yhteistyössä eetikko Antti Kylliäisen kanssa.

Tällä hetkellä MTR-Isännöinti Oy:llä on asiakkainaan noin 300 taloyhtiötä, sen liikevaihto oli vuonna 2017 oli 2,7 milj. EUR ja se työllistää yli 30 työntekijää.

Isännöintiliitto palkitsee vuosittain alalla ansioituneita isännöintiyrityksiä, isännöitsijöitä ja isännöintitekoja. Tämän vuoden palkintojen teemat ovat asiakkaiden kuuntelu ja asumisen strateginen kehittäminen. Lopulliset voittajat julkistetaan Isännöintipäivillä Lahdessa 12.9.2018.