Minttu Makkonen kisaa Isännöintiammattilainen 2021 -palkinnosta

Asiakaspalvelun tiiminvetäjä Minttu Makkonen Isännöintitoimisto ISTOsta on valittu Isännöintiammattilainen 2021 -palkinnon finaaliin. Yhteensä kolme finalistia kilpailee palkinnosta, joka julkistetaan Isännöintipäivillä 10.11.2021.

Minttu Makkonen kisaa Isännöinninammattilainen 2021 -palkinnosta.
Minttu Makkonen ISTOsta kisaa Isännöintiammattilainen 2021 -palkinnosta. Kuva: Juho Kuva.

Asiakaspalvelun tiiminvetäjä Minttu Makkonen työskentelee Isännöintitoimisto ISTOssa kiinteistösihteerinä ja tiiminvetäjänä. Asiakaspalvelun osalta hän palvelee ISTOn asiakkaita valtakunnallisesti, tiimin vetäminen liittyy ISTOn Etelä-Suomen toimipisteen viisihenkisen kiinteistösihteeritiimin luotsaamiseen.

Makkonen saa asiakkailta kiitosta asiantuntevasta ja nopeasta asiakaspalvelusta, työyhteisöltään taas positiivisesta asenteestaan ja monipuolisesta osaamisesta.

Makkosen 13 vuoden työkokemus toimialalta ja monipuolinen koulutustausta onkin tuonut hänelle useita vastuualueita.  Alun perin merkonomiksi opiskellut Makkonen on työskennellyt muun muassa huoltoyhtiössä, suorittanut kirjanpitokoulutuksen ja on valmistunut markkinoinnin ja viestinnän koulutuksesta tänä vuonna.

Asiakkaita kohdataan myös etänä

Nykyisessä tehtävässään hän huolehtii asiakaspalvelun ja tiiminvetämisen lisäksi esimerkiksi harjoittelijoiden perehdyttämisestä, asiakaspalvelun seurannoista, asiakastyytyväisyyskyselyn tuottamisesta sekä erilaisista viestinnän ja tapahtumatuotannon tehtävistä.

Makkosella on ollut roolinsa myös ISTO:n muutaman vuoden takaisessa brändiuudistuksessa, jonka yhteydessä hän tuotti kaikille ISTOn isännöitsijöille varannon uuden brändinmukaisia tiedotepohjia eri aiheista.

– Lisäksi päivitän taloyhtiöiden Istonetti-palvelua ja olen kaksi kertaa vuodessa ilmestyvän asiakaslehtemme ”Istolaisen” päätoimittaja. Osallistun myös some-päivitysten tekoon ja parhaillaan kehittelemme interaktiivisempia sisältöjä sosiaalisen median kanavillemme, Makkonen kertoo.

Asiakaspalvelun tiiminvetäjänä Makkoselle työn tärkein tavoite liittyy kuitenkin asiakaspalveluun.

– Isännöinti on asiakaspalvelua, jossa pitää osata hoitaa asioita laidasta laitaan. Nykypäivänä ihmiset ovat kiireisiä. Pyrin itse aina asettumaan asiakkaan näkökulmaan ja huolehtimaan siitä, että asiakas on eri asioista ajan tasalla ja ratkaisu löytyy nopeasti.

Tänä vuonna Makkonen on kehittänyt esimerkiksi tapoja, joilla kohdata asiakkaita etänä. Keväällä hän koordinoi ISTOn valtakunnallisen webinaarin asumisen ajankohtaisista juridiikkakysymyksistä. Linjoille saatiin kaikkiaan 130 osallistujaa ja vastaanotto oli niin hyvä, että uusi webinaari on jo suunnitteilla loppuvuodeksi.

Isännöintiammattilainen-finalistina Makkonen haluaisi ennen muuta tuoda toimialaa esiin nuorille.

– Tällä alalla saa aina oppia uutta, ala on mielenkiintoinen eikä vastaa mielikuvia yksitoikkoisesta työstä ollenkaan.

Isännöintiliiton palkintokilpailu avautui nyt ensi kertaa kaikille isännöintiyrityksissä työskenteleville. Isännöintiammattilainen-sarjaan saattoi ilmoittaa yhtä hyvin asiakaspalvelijan, kiinteistösihteerin kuin isännöintiyrityksen palkkaaman harjoittelijankin. Palkittavan isännöintiammattilaisen työssä näkyy esimerkillinen toiminta esimerkiksi asiakkaiden tai työyhteisön hyväksi.

Finalistit valinneen palkintoraadin asiantuntijoina toimivat tänä vuonna kehitysjohtaja Miimu Airaksinen SRV Yhtiöt Oyj:stä, pääsihteeri Marianne Heikkilä Marttaliitosta, toimitusjohtaja Harri Hiltunen Kiinteistöliitosta, toimitusjohtaja Annukka Mickelsson Kiinteistönvälitysalan Keskusliitosta ja kehitysjohtaja Reetta Yrttimaa Isännöintiliitosta.

Finalisteista valitaan lopulliset voittajat yleisöäänestyksellä. Eniten yleisöääniä saaneet voittajat julkistetaan palkintogaalassa Isännöintipäivillä 10.11.2021.