Isännöintiliitto vahvistaa vaikuttamis- ja tutkimustoimintaansa

Lakiasiantuntija Juho Heino sekä tietoasiantuntija Olli Rekonen tulevat vahvistamaan Isännöintiliiton asiantuntijakaartia marraskuusta 2022. Asiantuntijoiden rekrytoinneilla toteutetaan Isännöintiliiton strategiaa, jossa korostuu tutkitun tiedon hyödyntäminen isännöinnin ja taloyhtiöasumisen kehittämiseksi.

Uutena lakiasiantuntijana on aloittanut 31.10. OTM, VT Juho Heino. Hän on ollut viime vuodet Väylävirastossa hankintalakimiehenä. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa eduskunnassa. Juhon tehtäviin lakiasiantuntijana kuuluvat vaikuttamistyön tukeminen lainsäädäntöhankkeiden lausuntojen kautta, jäsenten kouluttaminen ja sisältöjen kirjoittaminen.

Uudessa tietoasiantuntijan roolissa on aloittanut 1.11. VTM Olli Rekonen. Hän on ollut viimeiset kolme vuotta Aula Researchilla analyytikkona, jossa on vastannut erityisesti kyselytutkimuksista ja tiedon analysoinnista sekä visualisoinnista. Tietoasiantuntijana Olli kehittää datan hyödyntämistä Isännöintiliitossa ja koko isännöintialalla sekä tekee ja kehittää Isännöintiliiton tutkimustyötä kuten Energiabarometria, Putkiremonttibarometria sekä Isännöintialan toimialakatsausta.

Isännöintiliiton strategiassa painotetaan vaikuttavuutta, asiantuntijuutta ja yhteistyön merkitystä. Sekä Isännöintiliiton lakiasiantuntijat että tietoasiantuntija ovat tärkeässä roolissa strategian toteuttamisessa.

– Isännöintiliiton vaikuttamistyö isännöinnin sekä asumisen kehittämiseksi nojaavat vahvaan asiantuntemukseen ja tutkimustietoon. Vaikuttamis- ja tutkimustiimiä vahvistamalla voimme tehdä tätä entistä isommalla vaihteella, sanoo Isännöintiliiton vaikuttamis- ja tutkimusjohtaja Tuomas Viljamaa.

Lakiasiantuntija Juho Heino ja tietoasiantuntija Olli Rekonen vahvistavat Isännöintiliiton vaikuttamis- ja tutkimustiimiä.