Isännöitsijän työkuorma haastaa koko alaa

Isännöinnin ammattilaiset 2017

Katso grafiikkaa täysikokoisena

Työ kuormittaa isännöitsijöitä entistä enemmän. 63 prosenttia isännöitsijöistä kokee, että työn kuormittavuus on lisääntynyt viimeisten kolmen vuoden aikana. Näin kertovat tuoreen Isännöinnin ammattilaiset 2017 -tutkimuksen  ennakkotulokset.

Aika kuluu asiakaspalveluun

Isännöitsijän päivästä suurin osa, noin 30 prosenttia, kuluu asiakaspalveluun eli kontakteihin asukkaiden, osakkaiden ja hallitusten jäsenten kanssa, kun kokouksia ei lasketa.

– Työn kuormittavuus juontaa juurensa muun muassa asiakaspalvelun organisoimisesta. Tämä selkeä tulos haastaa koko alaa järjestelemään töitä uusilla tavoilla, sanoo Isännöintiliiton tutkimuksista vastaava asiantuntija Pekka Harjunkoski.

Tulos haastaa koko alaa järjestelemään töitä uusilla tavoilla.

Isännöintiliiton ja Kiinkon tekemä tutkimus julkaistaan kokonaisuudessaan Isännöintipäivillä 6.9.2017. Isännöintipäivillä ratkotaan jaksamishaasteita muun muassa keskiviikon seminaarissa psykologi Maaret Kallion johdolla sekä torstaina 7.9. johtamisen näkökulmasta Isännöinti – Uusi palvelutuote -seminaarissa.

Isännöintipäivien ohjelma, hinnat ja ilmoittautuminen