Karkkilalainen turvallisuusteko palkittiin – Isännöinti M. Ryypön hanke on Isännöintiteko 2020

Ikäihmisten turvallisuutta parantanut palovaroitinhanke palkittiin tänään Isännöintipäivillä, kun Isännöinti M. Ryyppö Ky sai Isännöintiteko 2020 -palkinnon. Yrityksen ja Äijävirtaa-yhdistyksen asentamat palovaroittimet paransivat merkittävästi karkkilalaisten ikäihmisten paloturvallisuutta.

Isännöitsijä Vesa Ryyppö, kuva: Juho Kuva.

Useisiin yrityksen isännöimiin kerrostaloihin asennettiin uudet palovaroittimet ilman asukkaille koituneita kustannuksia. Yhteistyöhankkeen idea tuli Karkkilan Äijävirtaa-yhdistykseltä, mutta projektia koordinoi isännöitsijä Vesa Ryyppö.

– Paikallisen eläkeläisyhdistyksen aktiivit kävivät talkoilla asentamassa palovaroittimet 500 seniorille isännöimiimme kohteisiin. Saimme K-Raudalta palovaroittimista hyvän tarjouksen ja taloyhtiöt ostivat asuntoihin uudet varoittimet paristoineen, kertoo Ryyppö.

Paloturvallisuus parani hankkeella olennaisesti. Monessa kodissa vanha palovaroitin löytyi lipaston laatikosta. Samalla käynnillä asennettiin myös porraskäytäviin uudet varoittimet.

Sosiaalisia kohtaamisia kiiteltiin

Projekti oli merkityksellinen niin asentajina toimineille eläkeläisille kuin asukkaillekin. Hyvän mielen lisäksi asumisturvallisuus parani.

– Merkityksellistä minulle isännöitsijänä oli tässä sosiaalinen vastuunkanto. Saimme kiitosta siitä, että oli mukavaa, kun joku tuli kahville. Ehdimme toteuttaa nämä sopivasti alkuvuodesta juuri ennen koronarajoituksia.

Isännöintiyritys ja Äijävirtaa ovat jo alustavasti sopineet paristojen vaihdattamisesta kohteisiin vuosittain.

Sosiaaliset projektit ovat tuttuja yritykselle. Isännöinti M. Ryyppö Ky on aiemmin esimerkiksi jäädyttänyt luistinradan alueen lapsille.

Isännöintiliitto palkitsee vuosittain alan osaajia. Tänä vuonna palkintojen teemana on vastuullisuus.

Finalistit valinneen palkintoraadin asiantuntijoina toimivat tänä vuonna asiakkuusjohtaja Aki Salo Isännöintiliitosta, toiminnanjohtaja Satu Grekin Kuntoutusyrittäjistä ja toimitusjohtaja Jyrki Laurikainen Raklista sekä asiantuntija Teemu Kettunen Motivalta. Voittaja valittiin yleisöäänestyksellä ja palkittiin virtuaalisessa palkintogaalassa Isännöintipäivillä 18.11.2020.

Lisätietoja:

Vesa Ryyppö