Kirkkonummelainen Hannaleena Kuutilo on Isännöitsijä 2020

Isännöitsijä Hannaleena Kuutilo Kirkkonummelta on valittu vuoden isännöitsijäksi. Kuutilo isännöi Suomen ensimmäistä energiaomavaraista taloyhtiötä.

Hannaleena Kuutilo, Walttari Oy, kuva: Juho Kuva,

Hannaleena Kuutilo luotsaa taloyhtiöitä kohti entistä suurempaa vastuullisuutta ja tuo aktiivisesti ekologisia ratkaisuja hallitusten tietoon. Ensimmäiset maalämpöhankkeet hän käynnisti kohteissaan jo 10 vuotta sitten.

– Roolini on kertoa hallitukselle, että pitkällä tähtäimellä katsottuna toteutetut hankkeet maksavat itsensä takaisin. Tarjoan resurssit, joiden turvin voidaan tehdä oikeat päätökset ja hoitaa asiat kuntoon. On mietittävä, mitä jätämme perinnöksi lapsillemme.

Kuutilon tuorein työnäyttö on Suomen ensimmäisen energiaomavaraisen taloyhtiön, kirkkonummelaisen Sundsbergin Solariksen, isännöinti. Taloyhtiössä seurataan yhtiökohtaisilla mittareilla tuotettua energiaa ja asuntokohtaisilla mittareilla toteutunutta kulutusta.

– Asumiskulut jäävät noin 70 prosenttiin tavanomaiseen kaukolämpökohteeseen verrattuna, kertoo yhtiön taloutta jo rakennusvaiheesta asti hoitanut Kuutilo.

”Mikään ongelma ei ole liian pieni ratkaistavaksi”

Kuutilo haluaa isännöitsijänä olla asiakkaan kohdattavissa ja huomioida erilaiset osakkaat asuntosijoittajia myöten. Hän hyödyntää aktiivisesti uusia viestintäkanavia, kuten Facebook-liveä, jossa asiakas saa isännöitsijältä reaaliaikaiset vastaukset asumisen pulmiin. Kuutilon mukaan mikään asiakkaan ongelma ei ole liian pieni ratkaistavaksi.

– Työntekijämme, asiakkaamme ja urakoitsijamme ovat kaikki yhtä lailla asiakkaitani. Palvelen kaikkia vastuullisesti.

Hannaleena Kuutilo on toinen kirkkonummelaisen isännöintitoimisto Walttari Oy:n perustajista. Hän johtaa yritystään, toimii esihenkilönä työntekijöilleen ja isännöitsijänä asiakasyhtiöilleen pääkaupunkiseudulla.

Isännöintiliitto palkitsee vuosittain alan osaajia. Tänä vuonna palkintojen teemana on vastuullisuus.

Finalistit valinneen palkintoraadin asiantuntijoina toimivat tänä vuonna asiakkuusjohtaja Aki Salo Isännöintiliitosta, toiminnanjohtaja Satu Grekin Kuntoutusyrittäjistä ja toimitusjohtaja Jyrki Laurikainen Raklista sekä asiantuntija Teemu Kettunen Motivalta. Voittaja valittiin yleisöäänestyksellä ja palkittiin virtuaalisessa palkintogaalassa Isännöintipäivillä 18.11.

Lisätietoja:

Hannaleena Kuutilo