Mia Koro-Kanerva: Suuntaamme kohti entistä jäsenlähtöisempää toimintaa

Mia Koro-Kanerva Isännöintiliitto
Kuva; Aleksi Poutanen.

Isännöintiliiton uusi toimitusjohtaja Mia Koro-Kanerva on maanantaina 2.9.2019 käärinyt hihansa ja aloittanut Isännöintiliiton kehittämisen entistä paremmin jäseniä palvelevaksi alan ykkösvaikuttajaksi. Yhtenä ensimmäisistä tehtävistä on strategiatyön käynnistäminen. Suunta on kohti entistä jäsenlähtöisempää toimintaa, Koro-Kanerva lupaa.

– Jäsenet ovat kaiken toiminnan tärkein kohde. Jotta voisimme oikeasti vaikuttaa jäsenille tärkeisiin asioihin, pitää jäsenkunnan ja palveluiden piirissä olla niin yritysten kuin yksittäisten ammattilaistenkin. Tässä mielessä myös aluetoiminnan aktivoiminen on hyvin tärkeää.

Strategian pohjaksi tehdään laaja jäsenkysely, jossa kartoitetaan jäsenkunnan toiveet sekä Isännöintiliiton palveluille että vaikuttamistyölle.

Isännöintialaa haastavat muun muassa asiakkaiden vaatimusten kasvu, alueiden eriarvoistuminen ja jatkuva uusien osaajien tarve. Haasteiden ratkaisemiseen tarvitaan entistä tiiviimpää yhteistyötä sekä uusia yhteistyön muotoja alan muiden järjestöjen, kuten Kiinteistöliiton, mutta myös alan yritysten kanssa.

– Mitä laajempaa sidosryhmäyhteistyötä järjestötasolla tehdään, sitä tehokkaammin saavutetaan jäsenille tärkeät tavoitteet. Yhteistyössä avoimuus on tärkeää. Olemme siis jatkossa entistä enemmän esillä, kerromme toiminnastamme avoimesti ja otamme kantaa julkisesti.

”Alan pitää itse uskoa itseensä”

Mia Koro-Kanerva

Nähdään Isännöintipäivillä!

Juuri nyt yksi liiton hienoimpia tapahtumia on ovella. Isännöintipäivät kokoontuu tällä kertaa Helsingissä Hartwall Areenalla. Sinne marssii toinen toistaan kiinnostavampia puhujia, jäsenet ovat laajasti paikalla ja yhteistyökumppanit esittelemässä monipuolisesti palveluitaan. Alan ykköstapahtuma on ehdottomasti vuoden tärkein paikka verkostoitua, lisätä omaa ammatillista osaamista ja tutustua siihen, mitä Isännöintiliitto tekee nyt ja tulevaisuudessa. Minua saa ja pitää nykiä hihasta. Kerron mielelläni lisää ja kuuntelen, mitä jäsenten sydämellä on.

Mia Koro-Kanerva

Mia Koro-Kanervalla on vankka kokemus vaikuttajayhteistyöstä Suomen Vuokranantajat ry:stä.

– Koen todella vahvasti, että osaamiseni ja kokemukseni, joka liittyy järjestöjohtamiseen, jäsenpalvelujen kehittämiseen, vaikuttamiseen ja erityisesti ihmisjohtamiseen, ovat kykyjä, joita Isännöintiliitto tarvitsee nyt.

Koro-Kanervaa kiinnostavat isännöintialan tulevaisuus ja alan liiketoimintamahdollisuuksien kehittäminen.

– Haluan olla hyvän isännöinnin puolestapuhuja ja mukana vaikuttamassa siihen, että isännöinnin työn arvostus kasvaa. Ala voi parhaimmillaan muuttaa koko asumisen ja kiinteistökehittämisen kenttää, mutta vain jos se on ammattitaitoista, kunniallista ja pyrkii aidosti edistämään asiakkaan etua. Vanhat uskomukset hyväveliverkostoista ja vain pakolliseen kykenevistä isännöitsijöistä pitää romuttaa. Ala uskoo ja sen pitää uskoa itseensä, ja siinä Isännöintiliitolla on iso rooli.

Isännöintiliitto auttaa jatkossakin jäseniään alan digitalisaatiossa välittämällä tietoa alan tarpeista sähköisten palvelujen kehittäjille, kertomalla jäsenille uusista innovaatioista ja kehittämällä palveluja myös itse.

– Isännöintiliiton tehtävä on yksinkertaisesti edustaa koko alaa, isoista pieniin toimijoihin ja tehdä sitä valtakunnallisesti. Palveluja pitää kehittää jäseniä kuunnellen, painopisteitä hakien ja tulevaisuuteen katsoen. Autamme isännöintiä kehittymään ja luomaan paremmat mahdollisuudet tulevaisuuden asumiselle.