Molok Oy on Palveluverkostoyritys 2020

Molok Oy on äänestetty Palveluverkostoyritys 2020 -kilpailun voittajaksi. Isännöintiliitto palkitsee vuosittain alan ammattilaisia ja yhteistyökumppaneita. Palkintojen teemana oli tänä vuonna vastuullisuus.

Molok Oy:n Nokian konttorin väkeä, kuva: Opa Latvala.

Molok Oy toimittaa jätteiden syväkeräysastioita kiinteistöille, tarjoaa jätteiden lajitteluun liittyvää asiantuntijapalvelua ja innovoi uusia palveluja jätteiden lajittelun tueksi.

– Olemme syväkeräysmenetelmän kehittäjä. Meiltä Suomesta idea on levinnyt myös muualle maailmaan. Erotumme muista valmistajista laajalla syväkeräyksen asiantuntijuudellamme sekä kattavalla asiantuntijaverkostollamme, joka tuntee alueelliset jätehuoltomääräykset, kertoo tuote- ja markkinointijohtaja Samuli Hellemaa.

Syväkeräyksessä jätesäiliöt ulottuvat maan alle, jolloin pienelläkin pihalla on mahdollista lajitella useaa jätelajia. Lisäksi jäte tiivistyy korkeassa, pystysuorassa säiliössä paremmin ja säilyy hajuttomampana, koska maan alla lämpötila on matalampi. Myös tyhjennysväli harvenee.

Harvemmat tyhjennysvälit ja Molok Oy:n tuotteiden pitkäikäisyys tuovat asiakkaalle myös säästöjä.

– Elinkaarikustannukset jäävät 30-50 prosenttia pienemmiksi kuin pintakeräyksessä, sillä astiatyhjennyksiä tehdään jopa 90 prosenttia vähemmän ja syväkeräysastiat ovat pitkäikäisempiä.

Uusi jätelaki vaikuttaa taloyhtiöihin

Kun jätehuoltomääräyksiin tulee muutoksia, Molok vastaa niihin ketterästi. 2021 uudistuva jätelaki edellyttää, että pientenkin taloyhtiöiden on tarjottava lajittelu seitsemälle eri jätteelle.

– Käymme parhaillaan ympäristöministeriön, kuntien ja kaavoittajien kanssa keskusteluja siitä, miten konseptimme voi auttaa kierrätysasteen nostamisessa pientaloalueilla ja pienissä taloyhtiöissä, kertoo kiertotalousasiantuntija Jenni Rahkonen.

Isännöintiliitto palkitsee vuosittain alan osaajia ja yhteistyökumppaneita. Tänä vuonna palkintojen teemana on vastuullisuus.

Palveluverkostoyritys 2020 -palkinnon voittajaksi etsittiin tänä vuonna yritystä, jonka toimintatavat tai tuotteet ilmentävät vastuullista toimintaa asiakkaiden, työntekijöiden, sidosryhmien, ympäristön tai yhteiskunnan suuntaan. Kilpailuun saivat osallistua yritykset, jotka kuuluvat Isännöintiliiton Palveluverkostoon.

Finalistit valinneen palkintoraadin asiantuntijoina toimivat tänä vuonna asiakkuusjohtaja Aki Salo Isännöintiliitosta, toiminnanjohtaja Satu Grekin Kuntoutusyrittäjistä ja toimitusjohtaja Jyrki Laurikainen Raklista sekä asiantuntija Teemu Kettunen Motivalta. Voittaja valittiin yleisöäänestyksellä ja palkittiin virtuaalisessa palkintogaalassa Isännöintipäivillä 18.11.

Lisätietoja:

Jenni Rahkonen