Palkintojen 2019 teemana yhteistyö

Isännöintiliiton 15-vuotisjuhlavuonna palkinnot uudistuvat. Mukaan tulee yksi uusi kategoria, ja lopulliset voittajat valitaan ensi kertaa yleisöäänestyksellä.

Isännöintiliitto etsii jälleen vuoden parhaita isännöinnin ammattilaisia ja yrityksiä. Ehdokashaku Isännöitsijä 2019, Isännöintiyritys 2019, Isännöintiteko 2019 ja Palveluverkosto-yritys 2019 -palkintoihin on päättynyt.

Palkintojen teemaksi on tänä vuonna valittu yhteistyö. Isännöintiliiton 15-vuotisjuhlavuoden kunniaksi esiin nostetaan yhteistyökykyisiä isännöinnin osaajia ja isännöinnin toimintatapoja, jotka edistävät hyvää yhteistyökulttuuria.

– Uutuutena tänä vuonna on palveluverkosto-yrityksille avattu oma kilpailukategoria. Tällä halutaan tuoda esiin sitä, että onnistunut isännöinti vaatii tuekseen myös hyviä yhteistyökumppaneita ja niiden erikoisosaamista, kertoo asiakkuusjohtaja Aki Salo Isännöintiliitosta.

Eniten ääniä saaneet voittajat nousevat palkintolavalle Isännöintipäivien iltajuhlassa 18. syyskuuta.

Voittajat valitaan yleisöäänestyksellä

Palkintokategoriat ja kriteerit 2019

• Isännöitsijä 2019 toimii menestyksekkäästi yhteistyössä sidosryhmiensä kanssa.
  • Isännöintiyritys 2019 vaalii yhteistyötä edistäviä toimintatapoja.
  • Isännöintiteko 2019 on yhteistyönä syntynyt tai  yhteistyökulttuuria  edistävä isännöinnin hanke, palvelu tai tuote.
  • Palveluverkosto- yritys 2019 on Isännöintiliiton palveluverkostoon kuuluva yritys, jonka toimintatavat tai palvelutuotteet edistävät hyvää yhteistyötä.

Voittajaehdokkaita saavat ehdottaa Isännöintiliiton jäsenyritysten henkilöstö ja jäsenyhdistysten jäsenet, isännöinnin asiakkaat ja Palveluverkosto-yritysten edustajat.

– Ehdokkaiksi ovat tervetulleita isännöitsijät, isännöintiyritykset, projektit ja tuotteet kaikkialta Suomesta ja kaikenkokoisista yrityksistä. Toivomme saavamme mahdollisimman monenlaisia ehdokkaita, muistuttaa palkintoraadissakin istuva Salo.

Salon lisäksi palkintoraadin asiantuntijoiksi on kutsuttu toimitusjohtaja Jarno Tuimala Kiinkosta ja yhteysjohtaja Timo Tossavainen Kiinteistöliitosta. Raati valitsee kunkin palkintosarjan finalistit.

– Ehdokasta ilmoittaessa kannattaa panostaa perusteluihin. Konkreettiset case-esimerkit ja referenssit antavat parhaan kuvan ehdokkaasta, vinkkaa Salo.

Raadin valitsemat finalistit julkistetaan ennen Isännöintipäiviä elokuussa. Lopulliset voittajat ratkeavat tänä vuonna ensi kertaa yleisöäänestyksellä, joka jatkuu Isännöintipäiville asti. Eniten ääniä saaneet voittajat nousevat palkintolavalle Isännöintipäivien iltajuhlassa järjestettävässä palkintogaalassa 18.9.2019, Helsingissä.

Palkinnoilla pitkät perinteet

Isännöintiliitto on palkinnut vuoden parhaita jo vuodesta 2005 seuraten edeltäjiensä perinteitä. Palkinnoilla halutaan kiittää jäseniä hyvästä työstä.

Vuoden parhaiden palkitsemisella on monia tavoitteita. Kun yritys hyödyntää palkinnon viestinnässään, sillä on helppo kasvattaa asiantuntijamielikuvaa nykyisten ja uusien asiakkaiden silmissä. Henkilö­kunnalle palkinto on mieleinen kiitos hyvin tehdystä työstä. Parhaimmillaan palkinnoilla muutetaan hitusen mielikuvaa koko isännöintialasta, joka usein esiintyy otsikoissa aika negatiivisessa valossa.

– Nyt pallo on jäsenillämme ja yhteistyökumppaneillamme. Palkinnon ansaitsevia voi alkaa ilmiantaa heti, muistuttaa Salo.