Pia Hertzman kisaa Isännöintiammattilainen 2022 -palkinnosta

Kiinteistösihteeri Pia Hertzman (Walttari Oy) on valittu Isännöintiammattilainen 2022 -palkinnon finaaliin. Yhteensä kolme finalistia kilpailee palkinnosta, joka julkistetaan Isännöintipäivillä 21.9.2022.

Pia Hertzman kisaa Isännöintiammattilainen 2022 -palkinnosta
Kiinteistösihteeri Pia Hertzman (Walttari Oy) on valittu Isännöintiammattilainen 2022 -palkinnon finaaliin. Kuva: Juho Kuva.

Kiinteistösihteeri Pia Hertzman on työskennellyt 17 vuotta asiakaspalvelun tehtävissä isännöintiyrityksissä. Nykyiseen työpaikkaansa kirkkonummelaiseen Walttariin hän tuli neljä vuotta sitten ja on lunastanut paikkansa niin asiakkaiden kuin kollegojenkin luottohenkilönä.

Kollegat kuvailevatkin häntä asiakaspalvelun ykköseksi ja ”mielensä pahoittajien lohduttajaksi”.

– Haastavatkaan tilanteet eivät kuluta minua, sillä nautin saadessani selvittää asiakkaiden pulmia. Yleensä asiakas on asioinnin päätteeksi tyytyväinen, ja se tuo ilon työhöni, Hertzman kertoo.

Vaikka palvelut digitalisoituvat, Hertzman pyrkii aina kiinteistösihteerinä kohtaamaan asiakkaat pelkän kasvottoman asianhoidon sijaan. Vastikevalvonnassa, kun asiakkaalle palautetaan vastikkeita, Hertzman ennakoi tilanteen iloisella kirjeellä tai joskus puhelinsoitollakin.

– Puhelin on nopea tapa selvittää asioita ja minulle on tärkeää kohdata asiakas hyvällä tavalla. Puhelimessa hyväntuulisuus kuuluu jo äänestä, Hertzman kertoo.

Hertzman saa kiitosta myös hyvistä yhteistyötaidoistaan sidosryhmiin päin. Hänen keskeisimpiä yhteistyökumppaneitaan kiinteistösihteerinä ovat huoltoyhtiöt, lukkoliikkeet, urakoitsijat, kiinteistövälittäjät ja pysäköintiluvallisissa taloyhtiöissä myös pysäköinninvalvonta. Hertzmanin vahvuudet – verkostoitumistaidot, luvatuissa aikatauluissa pysyminen ja pitkän uran tuoma tietotaito – takaavat, että myös sidosryhmien yhteistyö isännöinnin kanssa on sujuvaa. Hertzman palvelee asiakkaita suomen lisäksi ruotsiksi ja englanniksi.

Työyhteisönsä sisällä Hertzmanin kuvaillaan olevan usein hengen nostattajana, joka on aina valmis auttamaan muita.

– Me taustajoukot tuemme isännöintiä ja isännöitsijöitä. Itselleni tärkeää on, että tuon niin isännöinnin asiakkaille kuin työyhteisöllekin positiivisuutta, sanoo Hertzman.

Äänestykseen

Isännöintiliiton palkintokilpailu avautui nyt toista kertaa kaikille isännöintiyrityksissä työskenteleville. Isännöintiammattilainen-sarjaan saattoi ilmoittaa isännöintiyrityksessä muussa roolissa kuin isännöitsijänä työskentelevän ammattilaisen (kuten asiakaspalvelijat, kiinteistösihteerit, kirjanpitäjät, viestintä-, laki-, järjestelmä-, tai HR-asiantuntijat). Ehdokkaiksi etsittiin tekijöitä, jotka haluavat edistää koko toimialan arvostusta.

Finalistit valinneen palkintoraadin asiantuntijoina toimivat tänä vuonna yhteysjohtaja Timo Tossavainen (Kiinteistöliitto), toimitusjohtaja Kirsi Hautala (Rakentamisen Laatu RALA ry), toiminnanjohtaja Anne Viita (Vuokralaiset VKL ry) ja vaikuttamis- ja tutkimusjohtaja Tuomas Viljamaa (Isännöintiliitto).

Finalisteista valitaan lopulliset voittajat yleisöäänestyksellä. Eniten yleisöääniä saaneet voittajat julkistetaan palkintogaalassa Isännöintipäivillä 21.9.2022.