Työhyvinvointiin keskittyvä koulutus synnytti uusia oivalluksia

Isännöitsijä Pasi Hakala oli Lisävirtaa isännöintiin -tilaisuudessa viettämässä yrityksensä Jyvässeudun kiinteistöpaletin tyky-päivää. Kuva: Sanna Kostamo.

Syksyn Lisävirtaa isännöintiin -koulutuskiertue starttasi 2.11. Jyväskylästä, kun salillinen isännöintiyrityksissä työskenteleviä kerääntyi oppimaan työhyvinvoinnin niksejä voimavaravalmentaja Minna Tervamäen johdolla.

Jyvässeudun Kiinteistöpaletti lähti tilaisuuteen koko toimiston voimin viettämään tyky-päivää. Isännöitsijä Pasi Hakala pitää työhyvinvointiin keskittyneen koulutuksen teemaa onnistuneena, sillä isännöintiala kärvistelee kasvavan työkuorman ja asiakasodotusten kanssa. Jyvässeudun Kiinteistöpaletissa työhyvinvointiin on tartuttu jo aiemminkin mittaamalla esimerkiksi henkilöstön stressitasoja, mutta Lisävirtaa-koulutus syvensi teemaa.

Voimavarakouluttaja Minna Tervamäki Kuudes Aisti Oy:sta aktivoi osallistujat liikkeelle. Kuva: Sanna Kostamo.

Hakala kehuu erityisesti kouluttajan esiintymistaitoa:

– Kyseessä ei ollut mikään powerpoint-iltapäivä, vaan Tervamäki haastoi meidät ajattelemaan itse, kun työstimme aihetta pienryhmissä.

Hakalan mukaan tilaisuuteen kannatti ehdottomasti osallistua. Sen innoittamana hän ryhtyi pohtimaan muun muassa töiden priorisointiin liittyviä haasteita. Koulutuksissa esiin nousseisiin kysymyksiin palataan omassa yrityksessä varmasti vielä tiimeittäin.

– Yksi oivalluksista oli, että vaikka isännöintiin kuuluva ongelmalähtöisyys kuluttaa voimavaroja, on työllä suuri merkitys asiakkaille, joiden ongelmia ratkaistaan. Motivaatiota ja jaksamista arkeen tuo työyhteisö, kun muistetaan antaa kiitos päivässä, suhtaudutaan asioihin sopivalla huumorilla ja pidetään yllä hyvää ilmapiiriä, kertoo Hakala.