”Viesti+ tukee inhimillistä isännöintiä”

Isännöitsijä Kaj Illmanille Kiveco Oy:sta valmiiden viestintämateriaalien hyödyntäminen on tuonut lisää aikaa ja tyytyväisempiä asiakkaita, mutta myös muita etuja.

Isännöitsijä Kaj Illman ryhtyi Viesti+-palvelun käyttäjäksi muutama vuosi sitten. Yhden miehen yritystä pyörittävän isännöitsijän asiakaskunta koostuu Helsingin Tapanilassa ja Vuosaaressa sijaitsevista kerros- ja rivitaloyhtiöistä.

– Muutamassa kohteessa asukkaat ovat iäkkäitä ja isännöintiin on tullut enemmän ihmisten hoitamista mukaan. Tiedotuksen tarve korostuu, kun myös kodin- ja omaishoitajien sekä edunvalvojien pitää tietää, mitä on tekeillä. Viestiplus-palvelu tukee tällaista inhimillistä isännöintiä, Illman sanoo.

Palvelun valmiiden viestintämateriaalien turvin Illman on pystynyt tuplaamaan yrityksensä asiakasviestinnän. Hänen mukaansa kätevintä on noudattaa Viestiplussan valmista ”lukujärjestystä”, jolloin asukkaille lähtee kuukausittain Isännöitsijä tiedottaa -viesti kulloinkin ajankohtaisista aiheista.

– Word-muodossa olevasta materiaalista on helppo muokata oman näköistä. Osalle lähetän viestit sähköpostitse, mutta lisäksi jaan vielä tiedotteen kaikkiin asuntoihin paperisena, kertoo Illman.

Illmanin mukaan Viestiplussasta on apua lisäksi erilaisissa häiriötilanteissa, jolloin pitää koostaa nopeasti aiheeseen liittyvä tiedote. Kun eräässä osakehuoneistossa syttyi äskettäin pesukone palamaan, hän pystyi saman tien lähettämään pesu- ja astianpesukoneiden turvallisuutta koskevan muistutuksen.

Aika säästyy olennaiseen

Illman on huomannut valmiiden viestintämateriaalien tuovan ajansäästöjä. Useimmiten Isännöitsijöillä on niin paljon hommia, ettei aika edes riittäisi tiedotteiden kirjoittamiseen itse. Tiedotteet myös vähentävät asukkailta tulevia kyselyjä. Hallituksetkin ovat olleet tyytyväisiä tilanteeseen.

Vakuutusmaailmassa työskennellyt Illman on havainnut toimivan viestinnän tuovan mielenrauhaa myös hänelle itselleen:

– Antaa turvallisuuden tunteen, kun on tiedottanut asioista ajoissa. Viestintä on tärkeää, jotta asukkaat tietävät, mitkä asiat ovat taloyhtiön vastuulla ja mistä heidän pitää huolehtia itse. Vastuukysymykset ovatkin olleet niitä kysytyimpiä, joten on hyvä, kun niihin pystyy vastaamaan jo etukäteen.

Isännöintiliitto tarjoaa jäsenyrityksilleen erilaisia asukasviestinnän palveluja. Tutustu tarkemmin palveluihin täällä.

Uutishuoneeseen