Isännöitsijä 2017: Sami Asujamaa, 10+ Isännöinti Oy, Helsinki

Tiedote

Isännöitsijänä Sami Asujamaa on aktiivinen toimialan kehittäjä, joka seuraa digitrendejä. Hän on luonut 10+ Isännöintiin yrityskulttuurin, jossa koko yritystoiminta pyörii pilvipalveluissa. Asujamaa sai Isännöitsijä 2017 -palkinnon tänään Isännöintipäivillä Tampereella.

– Aikapula on usein isännöitsijän työssä ongelma, mutta osa siitä on itse aiheutettua. Digitaaliset ratkaisut auttavat tehtävien priorisoinnissa ja etätyöt säästävät matkustamiseen menevää aikaa. Omassa yrityksessäni pyrin viemään toimintaa siihen suuntaan, että hallitustyö taloyhtiöiden kanssa toimisi kuin yrityksissä ja kuukausipalaverit olisivat keskellä päivää esimerkiksi verkkokokouksena, sanoo Asujamaa.

Asujamaa hyödyntää paljon valmiita ohjelmistoja, mutta muokkaa niistä oman yrityksen toimintakulttuuria ja asiakaspalvelua tukevia palveluja. Dokumenttien jakamista ja viestintää helpottavat esimerkiksi Asujamaan kehittämät taloyhtiökohtaiset Sharepoint-sivustot. Sähköpostin määrää vähennetään käyttämällä Slack-palvelua.

– Kun yritykseni lähti liikkeelle vuonna 2015, kantava ajatus oli yksinkertaisesti: mitäpä jos isännöitsijää ei tarvitsisi muistuttaa. Digi on auttanut pääsemään tavoitteeseen.

Sami Asujamaan yritys toimii pilvipalvelussa. Kuva: Anne Vatén.

Tällä hetkellä 10+ Isännöinti Oy isännöi 20 taloyhtiötä ja työllistää kaksi työntekijää. Yrityksen liikevaihto oli viime vuonna 120 000 euroa.

Isännöintiliiton palkinnot jaettiin Isännöintipäivillä Tampereella 7. syyskuuta. Isännöintipäivät on isännöintialan suurin vuosittainen tapahtuma, jonne alan ammattilaiset kokoontuvat kouluttautumaan ja verkostoitumaan.

Isännöintiliitto palkitsee vuosittain alalla ansioituneita isännöintiyrityksiä, isännöitsijöitä ja isännöintitekoja. Tänä vuonna Isännöintiliiton palkintojen teemana oli digitalisaatio. Isännöitsijä 2017 -kategoriassa etsittiin henkilöä, joka kehittää ja käyttää digiosaamistaan asiakkaiden ja yrityksen hyväksi sekä oivaltaa digitalisaation mahdollisuudet ja suhtautuu niihin pelottomasti.

Lisätiedot ja haastattelut:

Isännöitsijä, toimitusjohtaja Sami Asujamaa, sami@10p.fi,  P. 0207 1818 99, 10+ Isännöinti Oy
Viestinnän suunnittelija Meri Siippainen, meri.siippainen@isannointiliitto.fi, 050 5522971, Isännöintiliitto

Uutishuoneeseen