Jäsenten ekskursiolla inspiroiduttiin Amerikassa

Loka-marraskuun vaihteessa lennätimme jäsenyritystemme edustajia Atlantin yli ja matkustimme maailman suurimpaan kiinteistöalan tapahtumaan, Realtors Conference & Expoon. Tänä vuonna tapahtuma keräsi yhteen 20 000 kiinteistöalan ammattilaista yli 60 maasta.

Digitalisaatio puhuttelee kiinteistöalaa maailman laajuisesti

Inspiroivat, kansainväliset puitteet tarjosivat hyvät puitteet verkostoitumiseen ja ajatusten vaihtamiseen.
Seminaarin lisäksi New Yorkin ohjelmassa oli tutustumista merkittäviin kiinteistökohteisiin ja nähtävyyksiin.
Seminaaripäivä herätti mielenkiintoista keskustelua. Toivottavasti ideat poikivat tuomisia kotimaahan yritysten käytäntöihin jalkautettavaksi.

Bostonissa järjestetyn Realtors Conference & Expon mielenkiintoiset seminaarit, yli 400 näytteilleasettajaa ja monipuoliset oheisohjelmat tarjosivat kansainvälisiä näkökulmia tekemiseen. Seminaarin kantavia teemoja olivat tänä vuonna digitalisaatio, ammatillinen kehittyminen, myynti ja markkinointi sekä ympäristö- ja asukashyvinvointikysymykset. Tapahtuman järjestää vuosittain National Association of Realtors.

Bostonin lisäksi matkalla tutustuttiin New Yorkiin, jossa Isännöintiliiton asiantuntijat järjestivät osallistujille seminaaripäivän isännöintialan muutosvoimista. Tilaisuudessa jaettiin myös osallistujien onnistumisia ja hyviä case-esimerkkejä.

Seminaarin lisäksi New Yorkin ohjelmassa oli tutustumista merkittäviin kiinteistökohteisiin, nähtävyyksiin ja paikalliseen kulttuuriin ekskursiolla mukana olleiden kumppaneiden johdolla. Kiinteistöalan Koulutuskeskus Kiinko ja Verto tarjosivatkin osallistujille unohtumattomia elämyksiä.

Ekskursioille osallistunut 21 henkilön kokoonpano hitsautui hyvin yhteen ja ajatuksia vaihdettiin myös yhteisen asiaohjelman ulkopuolella.

Saimme seminaarimatkasta kiittävää palautetta. Ekskursion suositteluindeksi (NPS) oli 100 ja palautekyselyyn vastanneista kaikki ovat jatkossakin kiinnostuneet osallistumaan vastaaviin tapahtumiin. Johdon ekskursion antia ja sen kansainvälisiä näkökulmia pyritään jatkossa hyödyntämään myös Isännöintiliiton omissa tapahtumissa.

Kansainvälisyys on näkynyt Isännöintiliiton syksyssä

Jäsenet ovat esittäneet Isännöintiliitolle toiveita kansainvälisten tapahtumien ja näkökulmien tarjoamisesta. Tänä syksynä toiveista on tehty totta, kun tapahtumissamme on kuultu myös kansainvälisiä vieraita. Kansainvälinen syksy huipentui seminaarimatkaan maailman suurimaan kiinteistöalan tapahtumaan Bostoniin.

Teksti ja kuvat: Satu Lindén ja Wilma Wallin