Energiatehokkuus edellyttää hyviä kumppaneita

Taloyhtiöiden energiaremontit ovat isossa roolissa Suomen ilmastotavoitteissa, sillä asumisesta aiheutuva hiilijalanjälki on tutkitusti suurimpia liikenteen ja teollisuuden rinnalla. Suomen noin 100 000 taloyhtiöstä vasta pienessä osassa on tehty jonkinlainen energiaremontti. Energiatehokkuuden parantamiseen ei tarvita taikatemppuja, vaan fiksua ja suunnitelmallista kiinteistönpitoa.

Toimivat ratkaisut näkyvät myös asukkaille parantuneena asumismukavuutena tai säästöinä energiakustannuksissa. Isännöintiliiton Energiaseminaarissa 16.2.2022 on mukana laaja kattaus ajankohtaisinta energia-asiaa sekä loistavia verkostoitumismahdollisuuksia energiatehokkaita ratkaisuja tarjoavien kumppaneiden kanssa.

St1 Lähienergia Oy

St1 Lähienergia Oy on suomalaisen energiayhtiö St1:n omistama tytäryhtiö, joka suunnittelee ja toteuttaa paikallisiin uusiutuviin energialähteisiin perustuvia lämpölaitoksia, joiden kokoluokka on 30–5000 kW.

Miten St1 Lähienergia Oy voi auttaa taloyhtiöitä energiatehokkuuden parantamisessa?

St1 Lähienergia Oy auttaa toteuttamaan kiinteistöön juuri oikeanlaisen ja tarpeita vastaavan maalämpöjärjestelmän. Tarjoamme myös elinkaari-, asennusja huoltopalvelut sekä isojen maalämpökiinteistöjen etävalvontapalvelut.

Mistä kannattaa aloittaa taloyhtiön energiatehokkuuden parantaminen?

Lämmitysenergia muodostaa suurimman yksittäisen kuluerän yhtiövastikkeessa. Maalämmöllä tämä kuluerä yleensä puolittuu ja ostettavan lämmitysenergian määrä vähenee 60–70 %.

Vahanen

Olemme kiinteistö- ja rakennusalan konsulttikumppani. Tarjoamme mm. suunnitteluun, rakennuttamiseen, valvontaan, tutkimuksiin, tarkastuksiin, energiaan ja kiinteistön elinkaareen liittyviä palveluita.

Miten Vahanen voi auttaa taloyhtiöitä energiatehokkuuden parantamisessa?

Autamme taloyhtiöitä saavuttamaan hyvät elämisen ja asumisen olosuhteet mahdollisimman alhaisilla energiakustannuksilla. Huomioimme kokonaisuuden ja tiedämme, että säästöt syntyvät parhaiten erilaisia tekniikoita ja ratkaisuja yhdistämällä. Asiantuntijoillamme on laaja-alainen kokemus energiatehokkuudesta ja apunasi on lisäksi konsernimme kattava osaaminen rakentamisen jokaisesta osa-alueesta. Palveluidemme avulla saat aikaan säästöjä, huolehdit kiinteistöstä ja pidät sen käyttäjät tyytyväisinä.

Mistä kannattaa aloittaa taloyhtiön energiatehokkuuden parantaminen?
Pääset alkuun varaamalla maksuttoman konsultaatioajan: vahanen.com/ajanvaraus. Kartoitamme yhdessä
lähtötilanteen ja saat askelmerkit matkalle kohti parempaa energiatehokkuutta.

Vertonordic

Verto on suomalainen markkinoiden älykkäin vedenmittausjärjestelmä ja johtava vedenkulutustiedon asiantuntija. Valmistamme ja myymme huoneistokohtaisia etäluettavia vedenmittausjärjestelmiä.

Miten Verto voi auttaa taloyhtiöitä energiatehokkuuden parantamisessa?

On tutkittu että 30 % säästö vedessä on jopa 10 % säästö energiassa. Verton etäluettava vedenmittausjärjestelmä kannustaa asukkaita järkevään veden kulutukseen. Kulutuksen seuranta on asukkaalle lähes reaaliaikaista huoneistonäytön ja VertoMobile-appin avulla. Järjestelmä myös ilmoittaa vuodoista, näin ne voidaan paikantaa ja korjata ennen suuria vahinkoja kiinteistölle tai yllätyksiä asukkaalle vesilaskussa.

Mihin tulisi kiinnittää huomiota, kun valitaan energiakumppania taloyhtiöille?

Miten järjestelmä palvelee asukasta, taloyhtiötä ja isännöitsijää. Millaiset käyttökustannukset ovat sekä onko se huollettavissa. Järjestelmän oltava Mittauslaitedirektiivi (MID) 2014/32/E mukainen.

Ilmoittaudu mukaan Energiaseminaariin 2022