Asiakkaat ostavat isännöinniltä huoletonta asumista

Taloyhtiöt haluavat ostaa isännöinniltä laaja-alaista asiantuntijuutta, selviää Isännöintiliiton tekemästä tuoreesta Isännöintiyritysbarometrista.

Isännöintiyrityksille tulevien tarjouspyyntöjen perusteella asiakkaat hakevat ennen kaikkea laadukasta palvelua, ajankohtaista osaamista ja hyviä vuorovaikutustaitoja.

– Isännöintiä ostetaan vaativana asiantuntijapalveluna, ja samalla ostetaan huolettomuutta. Hyvä isännöinti on hallituksen turva ja sen hankittuaan hallitus voi luottaa siihen, että kaikki on kunnossa, vaikka maailma muuttuu kovaa tahtia, sanoo Isännöintiliiton asiantuntija Pekka Harjunkoski.

Hyvä isännöinti on hallituksen turva.

Taloyhtiöiden asiat ovat muun muassa muuttuvan lainsäädännön takia entistä monimutkaisempia. Tupakointikieltojen hakeminen ja sähköautojen latauspisteiden suunnittelu ja toteuttaminen ovat esimerkkejä uudenlaisista tilanteista, joissa tarvitaan isännöinnin asiantuntijuutta.

Isännöinnin asiakkaille tarjoamat digitaaliset palvelut tulevat lisääntymään merkittävästi, sillä seuraavan 12 kuukauden aikana yritykset aikovat kehittää näitä erityisen voimakkaasti. Samalla parannetaan asukasviestintää.

– Isännöinti on voimakkaasti kehittyvä toimiala, joka haluaa luoda uusia palveluja asiakkailleen, Harjunkoski sanoo.

Isännöintiyritysbarometriin 2017 vastasi 183 isännöintiyrityksen toimitusjohtajaa.

Takaisin Uutishuoneeseen