Työhyvinvointi jakaa isännöintialan ammattilaisten kokemuksia

Isännöitsijän kokemus työstään
Suomalaiset isännöitsijät ovat kokeneita ammattilaisia.

Työssä jaksaminen jakaa isännöinnin ammattilaisia. Noin kolmannes kokee työnsä ylikuormittavaksi, vaikutusmahdollisuutensa työmäärään puutteellisiksi ja esimiestyön heikoksi. Hiukan useampi taas voi työssään hyvin. Heidän työpaikoillaan jaksamiseen on kiinnitetty enemmän huomiota kuin ylikuormittuneiden työyhteisöissä.

– Alan maineen ja asiakaskokemuksen kannalta jaksaminen on kriittinen teema. Isännöintiala tarvitsee lisää kollegiaalisuutta ja identiteetin vahvistumista, joka luo parempaa yrityskulttuuria, johtamista ja tiimityötä, sanoo asiantuntija Pekka Harjunkoski Isännöintiliitosta.

Isännöitsijät ovat yhtä mieltä työnsä vahvuuksista ja heikkouksista, mutta jaksaminen jakaa alaa.

Parasta isännöitsijän työssä on vapaus

Työn vahvuuksista ja heikkouksista isännöitsijät ovat hyvin yhtä mieltä. Työn vapautta ja monipuolisuutta arvostetaan. Isännöitsijöistä 3/4 kokee voivansa päättää itsenäisesti ajankäytöstään.

Isännöintiliitto ja Kiinko selvittivät isännöitsijöiden ammattikuvaa Isännöinnin ammattilaiset 2017 -tutkimuksessa. Tutkimus julkaistaan Isännöintipäivillä 6. syyskuuta Tampereella. Tule keskustelemaan ja hakemaan työkaluja arjen parantamiseen esimerkiksi psykoterapeutti Maaret Kallion puheenvuorosta.

Isännöintipäivien ohjelma

Uutishuoneeseen