Pohjanmaalaisyritykselle tunnustusta – OP Koti Pohjanmaa Oy LKV on Vuoden 2021 ISA-yritys

Ylivieskalainen OP Koti Pohjanmaa Oy LKV on nimetty vuoden ISA-yritykseksi. Palkinnon myöntää vuosittain Isännöinnin Auktorisointi ISA ry, joka edistää ammattimaista ja kehittyvää isännöintiä ja valvoo isännöintiyritysten toimintaa.

OP Koti Pohjanmaa Oy LKV on nimetty vuoden 2021 ISA-yritykseksi. Kuvassa vasemmalta ISA auditoija Pasi Nissinen (DNV), OP-Koti Pohjanmaan isännöintipäälliköt Jarkko Mehtälä, Heidi Simonen ja Petri Heikkinen sekä toimitusjohtaja Mika Heikkilä. Kuva: Elisa Karhula.

OP Koti Pohjanmaalla on asiakasyhtiöinään sekä pieniä taloyhtiöitä maaseutukunnissa että isompia yhtiöitä alueen suurissa kaupungeissa, kuten Kokkolassa, Kalajoella ja Ylivieskassa. Lisäksi yrityksellä on asiakkuuksia alueen kaupunkien vuokrataloyhtiöiden kanssa.

– Isännöinnin laatuvaatimuksista on keskusteltu paljon. Yrityksemme on osa OP-ryhmää, joten meillä on yhtä vahvat laatuvaatimukset kuin pankeilla. Koska olemme jo pankkien laatuvalvonnan maailmassa, meillä ei luultavasti ole suuria puutteita, vaikka laatuvaatimukset kiristyisivät, kiteyttää OP Koti Pohjanmaan toimitusjohtaja Mika Heikkilä.

ISA:n laatukriteerien mukaan tehdyissä auditoinneissa tarkasteltiin muun muassa yrityksen prosesseja ja toimintatapoja, ympäristöasioista huolehtimista, viestintää ja sähköistä toimintakulttuuria. Auditoinnit suorittaa ulkopuolinen taho, DNV GL Business Assurance Finland Oy Ab.

OP Koti Pohjanmaan vahvuuksina nousivat esiin esimerkiksi vahvat käytänteet etätyössä ja digitaalisessa asiakaspalvelussa.

– Etänä toimiminen oli meille tuttua jo ennen pandemiaa, sillä meillä on useiden satojen kilometrien etäisyyksiä sekä asiakkaiden että toimipisteiden välillä. Siksi meillä on ollut tarvetta kehittää sähköisiä palveluja, Heikkilä sanoo.

Auditoinnissa nousivat esiin myös erinomaiset käytänteet työkyvyn johtamisessa. ISA-auditoinneissa kiitettiin yrityksen tapaa hyödyntää pankin tarkkaa laatukontrollia omassa toiminnassa sekä määrätietoista otetta isännöinnin laadun kehittämisessä.

Palkinto jaettiin Isännöintipäivillä 10.11.2021.

Lue lisää ISA ry:n sivuilta.

Isännöinnin Auktorisointi ISA ry palkitsee vuosittain Vuoden ISA-yrityksen. ISA ry ylläpitää ja kehittää isännöinnin auktorisointijärjestelmää, auktorisoi isännöitsijöitä ja isännöintiyrityksiä ja valvoo niiden toimintaa. ISA on perustettu vuonna 1987 ja sen taustalla ovat Suomen Kiinteistöliitto ry ja Suomen Isännöintiliitto ry.

OP Koti Pohjanmaa on yksi OP-ryhmän omistamista osakeyhtiöistä, jonka liiketoiminnassa yhdistyvät kiinteistövälityksen ja isännöinnin toiminnot. Yrityksen kotipaikka on Ylivieska, mutta toiminta-alue ulottuu Keski-Pohjanmaalta eteläiselle Pohjois-Pohjanmaalle. Yrityksen 60 henkilöstä noin 35 on töissä isännöintiliiketoiminnan puolella, loput kiinteistövälityksessä. Lisäksi yritys tarjoaa muillekin OP-Kotien toimipisteille taloushallinnon palveluja.

Mika Heikkilä
toimitusjohtaja eMBA, LKV, kaupanvahvistaja