Isännöintiliiton hallitus esittäytyy

Isännöintiliiton liittokokous valitsi uuden hallituksen maaliskuussa 2021. Tutustu tarkemmin puheenjohtajistoon ja hallituksen jäseniin.

Puheenjohtajisto:

Toivo Korhonen, puheenjohtaja

Olen toiminut kiinteistöjen ja isännöinnin parissa kahdella vuosisadalla sekä lähes neljällä vuosikymmenellä. Nykyinen päätoimeni Joensuussa on toimitusjohtajan tehtävä JIP Isännöinnissä, jossa olen toisena yrittäjä-omistajana.

Olen aina ollut järjestöihminen. Isännöintiliiton hallituksen jäsen olen ollut syksystä 2014 ja puheenjohtajana syksystä 2018 alkaen. Olen myös Pohjois-Karjalan Isännöitsijät ry:n sekä Pohjois-Karjalan Kiinteistöyhdistys ry:n pitkäaikainen hallituksen jäsen.

Isännöintiliiton hallituksen tehtävänä on ajaa jäsenten etua sekä kirkastaa ja konkretisoida uuden strategian linjat toiminnaksi. Kun toimimme avoimesti ja nojaamme tutkittuun tietoon, olemme vahva, yhteistyökykyinen vaikuttajajärjestö.

Krister Ilvonen. Kuva: Teodor Aittokallio

Krister Ilvonen, 1. varapuheenjohtaja

Olen työskennellyt isännöintialalla 17 vuotta, joista 14 vuotta yrittäjän saappaissa. Kokemusta on kertynyt niin asiakaspalvelijan, isännöitsijän kuin esimiehenkin rooleista. Liiketoiminnan johtaminen ja kehittäminen ovat olleet viime aikoina oppimiseni keskiössä.

Vastaan MTR-Isännöinti-konsernin operatiivisesta johtamisesta, minkä lisäksi osallistun STIO-konsernin strategiseen johtamiseen.

Olin mukana Helsingin Ammatti-Isännöitsijät HAI ry:n hallituksessa 12 vuoden ajan. Isännöinnin Auktorisointi ISA ry:n hallituksessa olen toiminut vuodesta 2017 lähtien.

Minulle tärkeitä asioita Isännöintiliitossa ovat toimialan eteenpäin viemiseksi tehtävän yhteistyön ja lainsäädäntövaikuttamisen onnistuminen sekä jäsenten valmentaminen toimialan murroksissa pärjäämiseen.

Juha Niskanen. Kuva: Lasse Lecklin

Juha Niskanen, 2. varapuheenjohtaja

Minulla on noin 35 vuoden kokemus kiinteistöalan tehtävistä. Olen toiminut Y-Säätiöllä isännöitsijänä, kiinteistöpäällikkönä ja nyt vuodesta 2016 kiinteistöjohtajana. Ennen säätiötä toimin mm. Helsinki-Vantaan lentoasemahallinnossa liike- ja toimitilojen vuokrauksessa ja ylläpidossa.

Erityisen lähellä sydäntäni on isännöitsijöiden ammattipätevyyteen ja koulutukseen liittyvät kysymykset. Edustan hallituksessa vuokrataloisännöinnin ja vuokra-asumisen näkökulmaa, mutta myös asunto-osakeyhtiöt ovat lähellä arkeani. Y-Säätiö on osakkaana noin 2700 asunto-osakeyhtiössä. Toimin noin 20 asunto- ja kiinteistöosakeyhtiön hallituksen puheenjohtajana tai hallituksen jäsenenä.

Lisäksi olen RAKLI ry:n käyttö- ja ylläpitotoimikunnassa, KOVA ry:n tilasto- ja remonttityöryhmissä, Rakennustietosäätiön edustajistossa ja Isännöintiliiton edustajana KIINKO:n hallituksessa ja työvaliokunnassa.

Tiia Granberg

Tiia Granberg, 3. varapuheenjohtaja

Olen toiminut isännöitsijänä vuodesta 2000. Työskentelen edelleen Isännöinti Granberg Oy:ssä, mutta vuodesta 2012 olen toiminut yrittäjänä. Taustastani johtuen koen ymmärtäväni hyvin sekä jäsenyritysten että jäsenyhdistysten henkilöjäsenten näkökulmaa.

Olen toiminut mm. Varsinais-Suomen Isännöitsijät ry:n hallituksessa vuodesta 2004, Kiinteistöliiton yhdistyksissä ja toimikunnissa vuodesta 2014 ja Isännöintiliiton hallituksen jäsenenä vuodesta 2018.

Uskon yhteistyöhön, jäsenten kuulemiseen ja avoimeen toimintaan. Kaikki jäsenet ovat liitolle yhtä tärkeitä. Kaikkia tulee kuulla tasapuolisesti ja kaikkien näkemykset ottaa huomioon toiminnassa.

Hallitus:

Peter Hillman

Olen yrittäjä-isännöitsijänä Sata-Isännöinti Ky:ssä. Minulla on yli 30 vuoden kokemus isännöitsijän työstä. Muistan vielä, kun korjausnauha oli mahtava uudistus kirjoituskoneessa.

Liitolle on vahvistettu uusi, hyvä strategia. Lisäksi minua motivoi jäsenyhdistysten palveluiden parantaminen ja niiden huomiointi liiton toiminnassa.

Olen toiminut Isännöintiliiton hallituksen jäsenenä kolme vuotta. Lisäksi toimin Satakunnan Isännöitsijäyhdistys Ry:n puheenjohtajana. Kyseisessä yhdistyksessä hallitusvuosia on takana noin 20. Kiinteistöliiton paikallisyhdistyksen hallituksessa olen ollut noin 25 vuotta.

Jaana Kvist

Olen toiminut vuodesta 2008 lähtien isännöitsijänä Keravan Isännöinti Oy:ssä, jossa vuoden 2015 sukupolvenvaihdoksen myötä olen nyttemmin myös yrittäjä yhdessä siskoni kanssa. Olen siis isännöitsijä jo toisessa polvessa. Isännöitsijän ammattitutkinnon suoritin vuonna 2006.

Liiton toiminnassa haluan edesauttaa isännöinnin osaamisen kehittämistä ja pitää huolta siitä, että myös pienten isännöintiyrittäjien ääni tulee kuulluksi.

Isännöintiliiton hallituksen jäsenenä olen toiminut syyskuusta 2019 alkaen. Lisäksi olen aktiivisesti mukana Keski-Uudenmaan Isännöitsijät ry:n toiminnassa, ja toimin Suomen Yrittäjien valtuuston varajäsenä.

Tarja Korhonen

Työskentelen toimitusjohtajana Matinkylän Huollossa. Olen ollut sekä asunto-osakeyhtiöiden isännöitsijänä että liikekiinteistöissä kiinteistöpäällikkönä. Minulla on kokemusta myös arvioinneista. Olen Espoon Isännöitsijäyhdistyksen jäsen ja yhdistyksen sihteeri.

Olen ollut eri foorumeilla mukana kehittämässä ja viemässä ammattimaista isännöintiä eteenpäin jo lähes 20 vuoden ajan. Tätä työtä haluan jatkaa edelleen.

Arttu Lehtonen

Toimin Isännöinti Warmassa isännöintiyrittäjänä ja toimitusjohtajana. Olen kolmannen polven isännöitsijä, ja alalla olen ollut vuodesta 2001.

Haluan olla mukana edistämässä muun muassa alan ammatillisen koulutuksen kehittämistä ja isännöitsijän pätevyysvaatimuksia.

Saan energiaa siitä, että pääsen hyödyntämään osaamistani sekä vaikuttamaan osaltani yhteiseen hyvään ja oikeiden ratkaisujen löytämiseen.

Jukka Mäkinen

Toimin REIM Group Oy:n toimitusjohtajana. Työskentelin vuodet 2000─2003 Nokian Tili- ja Isännöintikeskus Oy:ssä isännöitsijänä. REIM Tampere Oy:n palvelukseen siirryin vuonna 2003. Minulla on DNV:n auktorisointioikeus, ja olen vuodesta 2011 suorittanut REIM Groupin sisäisiä auditointeja.

Näen tärkeäksi jatkaa isännöinnin näkemysten tuomista esiin lainsäädäntötyössä. Lisäksi koulutuksella ja tutkimustyöllä on iso rooli alan asiantuntijuuden kehittämisessä. Kannatan avoimuutta, ja haluan olla mukana edistämässä niitä asioita, joiden kautta alan arvostus lisääntyy.

Ari Perälä

Työskentelen EK Isännöinti Oy:ssä isännöitsijänä ja osakkaana. Kokemusta isännöintialalta on noin 15 vuotta. Aikaisemmin olen toiminut tietoliikenteen, tietotekniikan sekä myynnin tehtävissä.

Isännöintiliiton hallituksen jäsenenä pääsen kehittämään alan ammattilaisten työhyvinvointia ja edistämään digitaalista tulevaisuuden isännöintiä.

Olen toiminut jo aikaisemmin Isännöintiliiton hallituksen jäsenenä. Lisäksi olen Etelä-Karjalan Isännöitsijät ry puheenjohtaja ja Etelä-Karjalan Kiinteistöyhdistyksen hallituksen jäsen.

Aleksi Puisto

Toimin isännöitsijänä ja yrittäjänä Isännöintitoimisto Awisto Oy:ssä, joka on perustettu vuonna 2017. Isännöitsijänä olen toiminut vuodesta 2012 alkaen. Sitä edelsi aktiivinen hallitustyöskentely oman taloyhtiöni hallituksessa, mikä sitten herätti kiinnostukseni alaa kohtaan.

Minulla on myös kunnia toimia Helsingin Ammatti-Isännöitsijät HAI ry:n puheenjohtajana, joten kiinnostukseni paikallisyhdistystoimintaa ja sen kehittämistä kohtaan on hyvin vahva.

Riku Pönkänen

Olen toiminut isännöitsijänä vuodesta 2002 alkaen. Työskentelen nykyisin tamperelaisessa Kartanon Isännöintipalvelut Oy:ssä.

Olen toiminut Pirkanmaan Isännöitsijät ry:n hallituksessa kymmenen vuotta ja yhdistyksen puheenjohtajana vuodesta 2014 lähtien. Olen jäsenenä Kiinteistöliitto Pirkanmaan ry:n teknisessä jaostossa.

Isännöintiliiton hallituksessa olen toiminut varsinaisena jäsenenä syksystä 2018 alkaen. Haluan tuoda isännöintiin alueellista näkökulmaa ja kiinteistöjen korjausvelan hoitaminen on lähellä sydäntäni.

Jan-Erik Wasenius. Kuva: Digitoimisto Digitaali

Jan-Erik Wasenius

Olen ollut isännöintialalla koko työikäni. Aloitin kirjanpitäjänä/reskontranhoitajana, minkä jälkeen siirryin isännöitsijäksi. ISTO aloitti yhden miehen yhtiönä tilitoimiston kyljessä vuonna 2003, ja minä olin sen ensimmäinen työntekijä. Siitä yritys on ponnistanut yli 60 henkeä työllistäväksi konserniksi, jota olen vetänyt alusta saakka.

Haluan olla mukana kehittämässä isännöintialaa. Toivon, että jonain päivänä lapset sanovat hiekkalaatikolla haluavansa isona isännöitsijäksi.

Toimin tällä hetkellä Etelä-Savon Isännöitsijät ry:n puheenjohtajana, Suomen Yrittäjien valtuuston jäsenenä Isännöintiliiton mandaattipaikalla ja Kiinteistöliiton valtakunnallisissa ja alueellisissa luottamustehtävissä.