Kunnossapito- ja muutostyöt: Mitä tietoja Huoneistotietojärjestelmään pitää tulevaisuudessa viedä ja miten teet sen helposti? -webinaari

Taloyhtiön suunnitelmallinen kiinteistönpito on avainasemassa sekä isännöitsijän työssä että taloyhtiön arvon ylläpitämisessä. Huoneistotietojärjestelmä (HTJ) tulee vaikuttamaan kunnossapito- ja muutostöiden viemiseen digitaaliseen muotoon pian, mahdollisesti jo vuonna 2025.

Talotuntijan ja Isännöintiliiton 6.3. järjestetyssä webinaarissa kerrottiin, mitä Huoneistotietojärjestelmän (HTJ) kunnossapito- ja muutostöiden digitalisoinnista on todennäköisesti tulevaisuudessa odotettavissa. Webinaarissa tarjottiin myös tietoa, miten HTJ:n vaatimukset kunnossapidosta voidaan huomioida jo nyt Digitaalisen Pitkän Tähtäimen Suunnitelman (PTS) avulla.

Webinaarissa tarjottiin vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin:

• Mitä tietoja kunnossapito- ja muutostöistä tulee todennäköisesti viedä Huoneistotietojärjestelmään (HTJ) ja millä aikataululla?
  • Miten voit varautua HTJ:n tulevaisuuden vaatimuksiin kunnossapito- ja muutostöiden digitaalisesta suunnittelusta ja raportoinnista Digitaalisen Pitkän Tähtäimen Suunnitelman (PTS) avulla?
  • Miten Digitaalinen Pitkän Tähtäimen Suunnitelma (PTS) toimii käytännössä isännöitsijän työssä?
  • Mitä hyötyä Digitaalisesta Pitkän Tähtäimen Suunnitelmasta (PTS) on isännöinnille ja taloyhtiöiden hallituksille? x

Webinaarissa aiheesta oli kertomassa toimitusjohtaja Taina Linnakylä Talotuntija Oy:stä. Webinaarin moderoi asiakkuusjohtaja Aki Salo Isännöintiliitosta.

Webinaarin esitysmateriaalin voit ladata tästä.

Katso webinaarin tallenne tästä.