Fluxio Isännöinti Oy kisaa Isännöintiyritys 2018 -palkinnosta

Isännöintiliitto on valinnut Fluxio Isännöinti Oy:n Isännöintityritys 2018 -finalistien joukkoon. Yhteensä kolme finalistia kilpailee Isännöintiteko 2018 -palkinnosta, joka julkistetaan Isännöintipäivillä 12.9.

Kalle Grönqvist (vas.) ja Rauli Oikarinen perustivat Fluxio Isännöinnin loppuvuodesta 2016. Kuva: Anne Vatén.

Pääkaupunkiseudulla toimiva Fluxio Isännöinti Oy perustettiin taloyhtiöhallitusten tarpeiden kartoituksen pohjalta.

– Kysyimme asiakkailta, minkä asioiden he haluaisivat toimivan isännöinnissä paremmin. Meidän tehtäväksemme jäi ratkaista, mistä löydämme kipukohtiin fiksut ratkaisut, kertoo toimitusjohtaja Kalle Grönqvist yrityksensä toimintafilosofiasta.

Fluxiossa erilaisten kehittämisratkaisujen kustannukset tehdään asiakkaille näkyviksi, jolloin asiakasyhtiön on helpompi valita, haluaako se kehittyä premium-taloyhtiöksi vai profiloidutaanko ennemmin vaikka tee-se-itse-yhtiöksi, joissa joitakin toimintoja hoidetaan itse.

Hankkeet aloitetaan Fluxiossa aina analysoimalla asiakkaiden tarpeet. Kuluvana vuonna käynnistyi esimerkiksi energiansäästöpalvelujen tarjoaminen parillekymmenelle asiakastaloyhtiölle, kun niiden tarve tuli ilmi asiakkaiden tarveanalyysissä.

Strategia-paperien sijaan Fluxio Isännöinnissä päätöksenteon suunnitelmallisuutta helpotetaan digitaalisilla ratkaisuilla, joilla kaikki osapuolet näkevät kaiken taloyhtiötä koskevan tiedon reaaliajassa. Taloyhtiöiden hankkeet aikataulutetaan Fluxion projektinhallintajärjestelmään, jonka kautta kehityssuunnitelmien toteutumista on helppo seurata.

Tällä hetkellä Fluxio Isännöinti Oy isännöi 60 taloyhtiötä ja se työllistää 8 työntekijää

Isännöintiliitto palkitsee vuosittain alalla ansioituneita isännöintiyrityksiä, isännöitsijöitä ja isännöintitekoja. Tämän vuoden palkintojen teemat ovat asiakkaiden kuuntelu ja asumisen strateginen kehittäminen. Lopulliset voittajat julkistetaan Isännöintipäivillä Lahdessa 12.9.2018.