Isännöitsijä Päivi Miettinen kisaa Isännöitsijä 2018 -palkinnosta

Isännöintiliitto on valinnut kouvolalaisen isännöitsijä Päivi Miettisen, Taloisännöitsijät Oy, Isännöitsijä 2018 -finalistien joukkoon. Yhteensä kolme finalistia kilpailee Isännöitsijä 2018 -palkinnosta, joka julkistetaan Isännöintipäivillä 12.9.

Isännöitisjä Päivi Miettiselle strateginen asumisen kehittäminen on pitkäjänteistä työtä, joka vaatii myös osakkaiden valmentamista. Kuva: Ulla Korjala.

Päivi Miettinen huomioi isännöintityössään taloyhtiön tilanteen kokonaisuutena ja pyrkii edistämään asumisviihtyvyyden paranemista ja taloyhtiön arvon säilymistä. Asiakkaiden arvostama isännöitsijä kasvattaa omalla ammattiosaamisellaan hallituksia elinkaariajatteluun.

– Isännöitsijä on taloyhtiön herättelijä, jonka tehtävänä on ohjata omalla ammattitaidollaan osakkaita tarttumaan siihen, mitä taloyhtiöissä kulloinkin pitää tehdä, kuvailee Miettinen työtään. Tarvittaessa hän toimii työssään myös tulkkina rakennusalan ammattilaisten ja taloyhtiöhallitusten välillä, sillä maallikkohallitusten voi olla vaikea ymmärtää kaikkia taloyhtiöhallinnon termejä.

Taloyhtiön strategisen kehittämisen kulmakivenä on Miettisellä taloyhtiön talouden tasapainottaminen. Miettisen talousosaaminen muutti esimerkiksi velkaisen putkiremonttikohteen taloyhtiöksi, jossa ylijäämän turvin on pystytty edistämään monia uusia parannustöitä. Talon muuttoliike on normalisoitunut ja talkoohenki herännyt.

Tänä vuonna 40 vuotta täyttävä Taloisännöitsijät Oy isännöi 74 taloyhtiötä, sen liikevaihto vuonna 2017 oli 468000 EUR ja se työllistää 6 työntekijää.

Isännöintiliitto palkitsee vuosittain alalla ansioituneita isännöintiyrityksiä, isännöitsijöitä ja isännöintitekoja. Tämän vuoden palkintojen teemoiksi on valittu asiakkaiden kuuntelu ja asumisen strateginen kehittäminen. Lopulliset voittajat julkistetaan Isännöintipäivillä Lahdessa 12.9.2018.