Mitä kuuluu palkintovoittajille 2023?

Isännöintiliiton palkintokilpailu toi positiivista säpinää paitsi voittajilleen, myös heidän työyhteisöilleen.

Isännöitsijä 2023 -palkinnon viime vuonna voittanut Maria Wägg pääsi voittonsa myötä tuomaan alaa näkyviin, mutta on samalla oppinut uutta myös itse.

Maria Wägg on tyytyväinen esimerkiksi siihen, että on voittoa seuranneissa esiintymisissä saanut nostettua esiin isännöinnin merkitystä paremman arjen mahdollistajana. Kuva: Juho Kuva

Isännöitsijä, tiimivetäjä Maria Wägg (OP-Filia Oy Ab) kertoo palkintovoiton jälkeisen ajan olleen täynnä uusia kokemuksia. Häntä on esimerkiksi haastateltu Huomenta Suomeen jo kahteenkin otteeseen. Helmikuussa Wägg vieraili ohjelmassa puhumassa sähkönsäästöistä.

– Olen saanut osallistua kiinnostaviin tapahtumiin, tutustunut uusiin ihmisiin ja oppinut valtavasti uutta, Isännöitsijä 2023 sanoo.

Myös omassa yrityksessä, OP-Filiassa, on riittänyt positiivista säpinää ja kehityshankkeet ovat edenneet. Viime vuoden palkitsemisperusteluissa Wäggiä kiiteltiin esimerkiksi hallitusten opastamisesta. Hän oli silloin parhaillaan valmistelemassa hallituksille tietoiskutyyppisiä lyhyitä opastuksia. Tänä vuonna koulutukset on jalkautettu hallituksille.

– Järjestämämme koulutustilaisuudet hallituksen jäsenille ovat olleet niin täynnä, että olemme saaneet järjestää lisätilaisuuksia, jotta kaikille halukkaille on voitu tarjota osallistumismahdollisuus, Wägg iloitsee.

Parhaimmillaan finaalipaikasta tai voitosta tulee koko yrityksen yhteinen juttu.

Wägg suosittelee palkintokisaan osallistumista muillekin isännöintialalla työskenteleville. Työkavereita kannattaa ilmoitella kisaamaan, sillä parhaimmillaan finaalipaikasta tai voitosta tulee koko yrityksen yhteinen juttu. Myös Wäggille voitto on ollut yhteisöllinen kokemus, sillä työpaikalla OP-Filiassa iloittiin palkinnosta yhdessä.

– Onnistumisen jakaminen niin työyhteisössä kuin sen ulkopuolellakin on luonut yhteenkuuluvuuden tunnetta. Yhdessä voimme tuoda esille isännöinnin monipuolisuutta ja tehdä töitä isännöinnin arvostuksen lisäämiseksi!

Isännöintiammattilainen 2023 -palkinnon voittanut Birgitta Vesala sai palkinnosta vahvistusta työlleen: ”Olen oikeassa paikassa ja oikealla alalla”.

Kiinteistöassistentti Birgitta Vesala, Nurmijärven Kodit Oy
Kiinteistöassistentti Birgitta Vesala Nurmijärven Kodeista valittiin vuoden 2023 Isännöintiammattilaiseksi. Kuva: Juho Kuva.

Isännöintiammattilainen 2023 Birgitta Vesala muistelee viime syksyn palkintogaalaa lämmöllä. Hänet valittiin kolmen finalistin joukosta Isännöintiammattilainen kisan voittajaksi yleisöäänin. Kilpasarjassa nostettiin esiin isännöintiyrityksissä muissa rooleissa kuin isännöitsijänä toimivia, kuten kiinteistösihteereitä ja asiantuntijarooleissa työskenteleviä.

– Palkinto toi itseluottamusta ja varmuuden siitä, että olen oikeassa paikassa ja oikealla alalla, kiinteistöassistenttina työskentelevä Vesala kertoo.

Vesala uskoo, että voitto nosti positiivisella tavalla esiin myös hänen työpaikkansa, Nurmijärven kunnan vuokra-asunnoista vastaavan Nurmijärven Kodit Oy:n. Myönteistä julkisuutta lisäsi se, että organisaatio palkittiin Isännöintipäivillä myös erillisellä Vuoden työpaikka -palkinnolla.

Plussaa oli myös kilpailun koko toimialalle tuoma myönteinen julkisuus.

Finalistiksi pääsy toimii työntekijälle arvokkaana kannustimena.

– Sain voittoni myötä tuoda alaa esiin. Pääsin kertomaan omasta kiinteistöassistentin urapolustani esimerkiksi Taitotalon asiakkaille, Vesala sanoo.

Vesalan mukaan kisaan kannattaa ilmoittaa ehdokkaita, sillä jo finalistiksi pääsy toimii työntekijälle arvokkaana kannustimena.

Lue lisää Isännöintiliiton palkintokilpailusta.