Palkintovoittajat 2023 keskittyvät isännöinnin asiakkaisiin

Isännöinnin vuoden parhaat palkittiin Isännöintipäivien iltajuhlassa Lahdessa 27.8.2023. Isännöitsijä 2023 palkinnon voitti Maria Wägg ja Isännöintiammattilainen 2023 -sarjassa voiton vei kiinteistöassistentti Birgitta Vesala.

Isännöintiammattilainen 2023 -palkinnon voittanut Birgitta Vesala ja Isännöitsijä 2023 -palkinnon voittanut Maria Wägg tuulettivat Isännöintipäivien iltajuhlassa Lahden Sibeliustalolla. Kuvassa vasemmalla myös Vuoden työpaikka -voittajat Nurmijärven Kodit Oy:stä. Kuva: Jarkko Laine.

Maria Wägg (os. Rosenström) on Isännöitsijä 2023

Maria Wägg voitti Isännöitsijä 2023 -palkinnon. Kuva: Jarkko Laine.

Isännöitsijä-sarjassa voittoon nousi isännöitsijä, tiiminvetäjä Maria Wägg OP-Filiasta. Wägg työskentelee isännöitsijänä Raaseporissa ja sen lähiseuduilla, ja palvelee asiakkaita ruotsiksi ja suomeksi. Isännöintitehtäviensä ohella Rosenström vetää OP-Filian isännöintitiimiä.

Työssään Wägg opastaa muita kohti entistä läpinäkyvämpiä ja vastuullisempia käytänteitä. Hän pitää koulutuksia omille isännöitsijöille ja hallituksille sekä kehittää OP-Filian perehdytyksiä ja rekrytointeja.

– Asiakkaiden luottamus isännöintiin pitää saada palautettua. Uskon tässä rehellisyyteen, avoimuuteen ja läpinäkyvyyteen, sanoo Wägg.

Wäggiä kiitetään erinomaisista asiakaspalvelutaidoista ja kyvystä hoitaa haastaviakin tilanteita.

– Ennen hoidettiin enemmän taloja, mutta nykyisin pitää osata kuunnella ja ymmärtää ihmisiä, Wägg sanoo.

Lue koko tiedote.

Kiinteistöassistentti Birgitta Vesala on Isännöintiammattilainen 2023

Birgitta Vesala voitti Isännöintiammattilainen 2023 -palkinnon. Kuva: Jarkko Laine.

Isännöintiammattilainen-palkinnon voitti Birgitta Vesala. Vesala työskentelee kiinteistöassistenttina Nurmijärven Kodit Oy:ssä, joka huolehtii Nurmijärven kunnan vuokra-asunnoista. Hän kuuluu yrityksen kunnossapito- ja rakennustiimiin, joten useimmat tehtävistä vaativat tiivistä yhteistyötä huollon, isännöinnin ja asukkaiden kanssa.

– Hienoja asioita tapahtuu vain yhteistyössä. Vuokrataloisännöinti on ryhmätyötä, yksin sitä ei pysty tekemään, Vesala sanoo.

Vesala pyrkii työssään edistämään yhteisöllisyyttä, vastuullisuutta ja ekologisuutta niin, että myös asukkaiden tyytyväisyys kasvaa:

– Kaiken työni päämääränä on, että asukkaat viihtyvät kodeissaan.

Nyt kolmatta kertaa jaetulla Isännöintiammattilainen-palkinnolla halutaan muistuttaa siitä, että hyvän isännöinnin takana on usein eri ammattilaisten tiimi. Kilpasarjaan saattoikin ilmoittaa mukaan isännöintiyrityksissä muissa rooleissa kuin isännöitsijänä työskenteleviä osaajia, kuten asiakaspalvelijoita, kiinteistösihteereitä, kirjanpitäjiä, viestintä-, laki-, järjestelmä-, tai HR-asiantuntijoita.

Lue koko tiedote.

Isännöintiliiton palkinnot

Isännöintiliiton palkintokilpailuun etsittiin tänäkin vuonna ehdokkaita, jotka työssään edistävät koko toimialan arvostusta ja vastuullisuutta.

Asiantuntijaraati valitsi finaaliin kuusi osaajaa, joista yleisö sai äänestää voittajat. Finalistit valinneen palkintoraadin asiantuntijoina toimivat tänä vuonna toiminnanjohtaja Mika Heikkilä (Kiinteistöliitto Uusimaa), yritysten itsesääntelystä ja vastuullisuudesta vastaava johtaja Stina Wikberg (Keskuskauppakamari), juristi Kristel Pynnönen Andersson (Kuluttajaliitto) ja johtaja Marianne Falck-Hvilstafeldt (Isännöintiliitto).

Finalisteista valittiin lopulliset voittajat yleisöäänestyksellä, jossa annettiin yi 1300 ääntä.

Palkinnot yleisön valitsemille voittajille ojensivat Isännöintipäivillä Isännöintiliiton toimitusjohtaja Mia Koro-Kanerva, johtaja Marianne Falck-Hvilstafeldt ja hallituksen puheenjohtaja Toivo Korhonen. Vuoden Isännöitsijä Klubin (VIK) palkinnot Isännöitsijälle 2022 luovutti VIK:in puheenjohtaja Mauri Niemelä. Lisäksi vierailevana palkitsijana nähtiin tänä vuonna Isännöintipäivillä puhujana vieraillut jalkapallolegenda Jari Litmanen.

Lue uutinen