Pamissio kisaa Isännöintiteko 2018 -palkinnosta

Pirkanmaan Ammatti-Isännöinti Oy:n Pamissio-palvelu on valittu Isännöintiteko 2018 -finalistien joukkoon. Yhteensä kolme finalistia kilpailee Isännöintiteko 2018 -palkinnosta, joka julkistetaan Isännöintipäivillä 12.9.

Pamissio-työryhmän jäsenet kiinteistöpäällikkö Juha Toivanen ja yhteyspäällikkö Esko Sivula. Kuva: Opa Latvala.

Pirkanmaan Ammatti-Isännöinnin asiakkailleen lanseeraama Pamissio on palvelutuote, johon kuuluvat asukas- ja osakaskyselyt sekä taloyhtiöstrategiat. Palvelu antaa asukkaille vaikutusmahdollisuuksia, parantaa asukastyytyväisyyttä ja luo taloyhtiön johtamiseen suunnan, joka kantaa yli henkilövaihdosten.

Yrityksen työntekijät kokevat, että Pamission käyttöön ottaneissa taloyhtiöissä isännöintityö on selkeytynyt. Osakkaat osallistuvat asukaskyselyn kautta yhteisen asioiden hoitamiseen. Strategiaan kirjataan tulevien korjausten lisäksi taloyhtiön muutkin tavoitteet, jolloin päätöksenteko nopeutuu ja helpottuu ja pienempiä hankkeita voidaan käynnistää myös ilman kokoustamista.

Pamissio-palvelutuotteen kehittäjänä toiminut yhteyspäällikkö Esko Sivula Pirkanmaan Ammatti-Isännöinnistä kertoo, että palvelulla haetaan asunto-osakeyhtiöiden hoitoon oppia yritysmaailmasta.

– Yritysmaailmassa on itsestäänselvyys, että yrityksellä on strategia. Tämä hoksataan pikkuhiljaa myös taloyhtiömaailmassa. Taloyhtiö ei tavoittele voittoa kuten yritys, mutta taloyhtiökin tuottaa asioita, kuten turvallista ja terveellistä asumista. Strategia on näiden kehittämisessä tärkeä.

Taloyhtiöstrategiaa voidaan hyödyntää myös asuntokaupoissa, sillä se kertoo, millainen taloyhtiö haluaa olla.

Tällä hetkellä Pirkanmaan Ammatti-Isännöinti Oy isännöi 320 taloyhtiötä, sen liikevaihto oli vuonna 2017 noin 3 milj. EUR ja se työllistää 40 työntekijää.

Isännöintiliitto palkitsee vuosittain alalla ansioituneita isännöintiyrityksiä, isännöitsijöitä ja isännöintitekoja. Tämän vuoden palkintojen teemoiksi on valittu asiakkaiden kuuntelu ja asumisen strateginen kehittäminen. Lopulliset voittajat julkistetaan Isännöintipäivillä Lahdessa 12.9.2018.