Veroilmoitukset annettava sähköisesti marraskuusta alkaen

Asunto- ja kiinteistöyhteisön on annettava veroilmoitus 4 liitteineen sähköisesti marraskuusta 2017 alkaen. Sähköinen ilmoittaminen on turvallista, nopeaa ja vähentää virheiden määrää. Nykyisin jo 80 prosenttia yhteisöistä antaa veroilmoitukset verkkopalveluissa.

Asunto- ja kiinteistöyhteisö voi antaa veroilmoituksensa marraskuusta 2017 lähtien OmaVero-palvelussa (vero.fi/omavero). Muita vaihtoehtoja ovat Ilmoitin.fi tai kaupalliset Tyvi-palvelut, kuten aikaisemminkin. Lokakuun 2017 jälkeen Yhteisöjen veroilmoituspalvelussa ei enää voi antaa veroilmoituksia, mutta palvelu jää auki katselutilaan.

Lue lisää Verohallinnon tiedotteesta

Veroilmoitus paperilla vain erityisestä syystä

Veroilmoituksen voi jatkossa antaa paperilla vain erityisestä syystä – esimerkiksi silloin, jos sähköinen ilmoittaminen on teknisen esteen vuoksi mahdotonta. Syytä ei tarvitse ilmoitusta tehdessä kertoa, mutta Verohallinto voi kysyä sitä jälkikäteen.

Jos asunto- tai kiinteistöyhteisön veroilmoitus on annettu paperilla ennen 1.11.2017, veroilmoitusta ei kuitenkaan tarvitse antaa uudelleen.

Tarkemmat tiedot muutoksista Verohallinnon sivuilla