Perinteiseen perustelujen kautta
Tämä osio on rajattu Isännöintiliiton jäsenyritysten henkilökunnalle. Kirjaudu sisään
Tämä osio on rajattu Isännöintiliiton jäsenyritysten henkilökunnalle. Kirjaudu sisään
Mitä ovat yhtiövastike, hoitovastike, pääomavastike, rahoitusvastike, hissivastike ja laajakaistavastike? Mitkä ovat vastikemaksuperusteet? Miten vesimaksu määräytyy erilaisissa tilanteissa ja miten vesimaksun perusteen muuttamisesta päätetään?
Mitkä ovat hallintaanottoperusteet? Miten hallintaanotto eli haltuunotto tehdään? Miten varoitus annetaan ja kuka antaa varoituksen? Kuinka hallintaanotosta päätetään?
Milloin vesimaksun perusteeksi pitää muuttaa mitattu kulutus? Milloin jo asennetut vesimittarit pitää vaihtaa etäluettaviksi? Miten taloyhtiö varmistaa, että vesimittarit asennetaan oikeaoppisesti? Miten taloyhtiön tulee toimia, jos osakas epäilee vesimittarin lukemaa ja toimintaa, vaikka mittari on asennettu oikein? Onko taloyhtiön palautettava vesimaksut, jos mittarit on asennettu väärin?
Mitä ovat sähköiset panttikirjat? Miten pitkään paperiset kelpaavat? Millaisella aikataululla panttikirjojen sähköiseksi muuttaminen etenee?
Mikä on taloyhtiöstrategia? Miten strategia tehdään? Hyödynnä taloyhtiöstrategian prosessi, tarkistuslistat ja työkalut.
Tutkimuksen mukaan taloyhtiöiden osakkaista 64 % on valmis investoimaan taloyhtiön energian säästöön tähtääviin hankkeisiin kustannussäästöjen saavuttamiseksi.
Hyödynnä tiedotetta, kun yhtiökokous on valtuuttanut hallituksen perimään ylimääräisen vastikkeen. Tiedotemalli kuuluu Viestiplus-palveluun (Viesti+).
Ota käyttöön valmiit mallit: ilmoitus sidonnaisuuksista, yhteenveto sidonnaisuuksista, yhteenveto toteutuneista lähipiiritapahtumista.
Miten kirjanpito huomioidaan hankesuunnittelussa? Miten remontin kulut kirjataan? Miten osakkaiden maksusuoritukset kirjataan?