Isännöintipäivien ohjelma

Isännöintipäivät tarjoaa inspiroivaa ohjelmaa kolmena päivänä.

Lataa ja tulosta Isännöintipäivien seminaariohjelma täältä.

Tiistai 17.11.2020 Turun Messukeskus

10.15 – 10.45 Ilmoittautuminen johdon seminaariin osallistuville ja aamukahvit
10.45 – 15.40 Johdon seminaari: Itseohjautuvan organisaation johtaminen / yritysvalmentaja Suvi Tuominiemi, Balentor
15.30 – 16.00 Ilmoittautuminen Isännöintipäiville
16.00 – 16.55 Keynote: Yhteistyöllä tavoitteet todeksi / löytöretkeilijä Pata Degerman
17.00 – 20.00 Avajaisjuhla näyttelyssä

Tutustu johdon seminaariin täältä.

Keskiviikko 18.11.2020 Turun Messukeskus ja Alto yökerho

Päivän juontaa energinen Lola Odusoga:

8.30 – Ilmoittautuminen
9.00 Näyttely aukeaa, aamukahvit näyttelyssä
9.50 – 10.00 Tervetuloa Isännöintipäiville
10.15 – 11 45 Ajankohtaista juridiikasta
  • Isännöintipalvelujen yleiset sopimusehdot (ISE) uudistaminen / lakiasiantuntija Laura Lithenius, Isännöintiliitto
  • Asunto-osakeyhtiölain muutostarpeet / lakiasiantuntija Laura Lithenius, Isännöintiliitto
  • Ajankohtaista kilpailuoikeudesta / toimitusjohtaja Mia Koro-Kanerva, Isännöintiliitto
  • Vastuukysymyksiä ja oikeustapauksia / Asianajaja, kehitys- ja viestintäjohtaja Marina Furuhjelm ja asianajaja, toimitusjohtaja Kai Haarma, Asianajotoimisto Kuhanen, Asikainen & Kanerva Oy
10.30 – 11.45 Asiakaskokemus
  • #Someraivo: sosiaalinen media osana asiakaskokemusta / viestinnän tutkija Jukka-Pekka Puro, Turun Yliopisto
  • Viestintä asiakaskokemuksen tuottajana / kehityspäällikkö Linda Koivunen, Realia Isännöinti & viestintäpäällikkö Kirsi Salo, Isännöintiliitto
10.45 – 12.15 Naapurisopu
  • Konfliktinratkaisun avaimet ja sovittelijan rooli / dosentti Kaijus Ervasti
  • Riitapukareista sopuisia naapureita – esimerkkejä taloyhtiöistä / Päällikkö Pia Slögs, Naapuruussovittelun keskus, asumisneuvoja Maura Tiuraniemi Akseli Kiinteistöpalvelut & isännöitsijä Cita Heino, Turun Isännöintikeskus
11.00 – 12.15 Korjausvelka
  • Mitä korjausvelka maksaa taloyhtiölle? / yksikönjohtaja, korjausrakentamisen palvelut Tomi Valkeapää, Sitowise
  • Putkiremonttibuumin opit viime vuosilta -paneeli / linjajohtaja Panu Lallukka, Sweco Asiantuntijapalvelut Oy / johtaja Ville Roihu, Danske Bank / toimitusjohtaja Sampo Kautto, YIT Talon Tekniikka / isännöitsijä Olli Paavonsalo, Realia Isännöinti Oy. Paneelin puheenjohtajana kehitysjohtaja Reetta Yrttimaa, Isännöintiliitto
  • Taloyhtiöiden lainansaantimahdollisuudet uudessa taloustilanteessa / vaikuttamis- ja tutkimusjohtaja Tuomas Viljamaa, Isännöintiliitto
11.45 – Lounas näyttelyssä
13.00 – 14.15 Sähköautot
  • Sähköautovelvoitteiden vaikutukset taloyhtiöihin / lakimies, varatuomari Jaana Sallmen, Asianajotoimisto Kuhanen, Asikainen & Kanerva Oy
  • Paloturvallisuus taloyhtiöissä, sähköautot ja latauspisteet / ylitarkastaja Karoliina Meurman, Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes)
  • Valvonnan ja pelastustoiminnan näkökulma riskienhallintaan / riskienhallintapäällikkö Mika Viljanen, Varsinais-Suomen aluepelastuslaitos
13.15 – 14.30 Yritysvastuu
  • Yritysvastuu, mistä lähteä liikkeelle? / toimitusjohtaja Niina Ratsula, Code of Conduct Company Oy
  • Yrityksen vastuu asiakkaista: case Y-Säätiö / kiinteistöjohtaja Juha Niskanen, Y-Säätiö
  • Vastuullisuus isännöintiyrityksen menestystekijänä / Isännöinnin auktorisointi ISA ry
13.30 – 14.45 Tulevaisuus
  • Aikamatka asumisen tulevaisuuteen / renessanssi-futuristi Tero Vanhanen
  • Työ murroksessa, tulevaisuuden työelämävalmiudet / futuristi Niko Herlin, Great Minds Oy
  • Tulevaisuuden isännöinti / kehitysjohtaja Reetta Yrttimaa, Isännöintiliitto
13.45 – 15.00 Asiakaspalvelu
  • Inhimillistä informointia – vinkit parempaan asiakasviestintään / valmentaja Laura Vuorio-Kuokka, Kaiku Helsinki
  • Haastavat asiakaskohtaamiset: ennakointi ja palautuminen / psykiatrian ja oikeuspsykiatrian erikoislääkäri Hannu Lauerma, Psykiatrinen vankisairaala
14.15 – 16.00 Kahvit näyttelyssä
16.00 – 16.30
  • Isännöintityö, näin sen koemme. Isännöinnin ammattilaiset -tutkimuksen julkaisu
  • Kommenttipuheenvuoro: Isännöintiliiton vastaukset alan haasteisiin / toimitusjohtaja Mia Koro-Kanerva, Isännöintiliitto
19.00 Iltajuhla Aalto yökerhossa

Tutustu Iltajuhlaan täältä.

Torstai 19.11.2020 Turun Messukeskus

9.30 – 10.00 Aamukahvit
10.00 – 10.30 Vuosi Isännöintiliiton toimitusjohtajana: mitä on saatu aikaan / toimitusjohtaja Mia Koro-Kanerva, Isännöintiliitto
10.30 – 11.10 Korona muutti maailman, miten kävi isännöinnin? -paneeli
11.10 – 12.00 Kun mikään ei riitä, tarina elämästä ja uupumuksesta / sarjayrittäjä, puhuja Tomi Kaukinen
12.00 – 13.00 Lounas
13.00 – 13.50 Tarinallinen viestintä asiantuntijuuden tehokeinona / teatteriohjaaja, kirjailija Juha Hurme
14.00 Tilaisuuden päätös

Lataa ja tulosta Isännöintipäivien seminaariohjelma täältä.

Ilmoittaudu mukaan Isännöintipäiville 2020

Tutustu näytteilleasettajiin