”Isännöintialan laatuun ja osaamiseen pitää panostaa” – koronavuonna kouluttauduttiin virtuaalisesti

Isännöintialan laatua parannetaan kouluttamalla ja tekemällä vankkaa yhteistyötä muiden kiinteistö- ja rakennusalan toimijoiden kanssa, sanoo Isännöintiliiton toimitusjohtaja Mia Koro-Kanerva.

Koronaepidemia on vaikuttanut myös järjestökentän työhön. Isännöintiliitto on panostanut jäsenkohtaamisiin myös poikkeusvuoden keskellä: virtuaalisia koulutuksia on pidetty enemmän kuin koskaan aiemmin.

– Olemme siirtäneet onnistuneesti verkkoon myös niitä tapahtumiamme ja koulutuksiamme, jotka perinteisesti on pidetty kasvotusten. Jäseniltä on tullut kiitosta siitä, että nyt voi osallistua mistä päin Suomea tahansa, Isännöintiliiton toimitusjohtaja Mia Koro-Kanerva iloitsee.

Isännöintiliitto järjesti viime vuonna 52 erilaista tapahtumaa ja webinaaria.

– Isännöintialan laatuun ja osaamiseen pitää panostaa. Jäsentemme kouluttaminen on yksi osa tätä työtä, Koro-Kanerva sanoo.

Isännöinnin laatuun panostetaan yhteistyöllä

Koro-Kanerva korostaa alan avoimuutta ja vastuullisuutta. Alan eettisyyteen ja laatuun kiinnitetään huomiota entistä enemmän etenkin yhteistyön kautta.

Isännöintiliitto panostaa entistä enemmän myös Isännöinnin Auktorisointi ISA ry:n kehittämiseen. ISA ry on vuonna 1987 perustettu yhdistys, joka ylläpitää ja kehittää isännöinnin auktorisointijärjestelmää, auktorisoi isännöitsijöitä ja isännöintiyrityksiä ja valvoo niiden toimintaa. ISA:n perustajajärjestöjä ovat Kiinteistöliitto ja Isännöintiliitto.

ISA on saanut uutta pontta toimintaansa, kun yhdistyksen ensimmäinen asiamies Antti Kumpulainen aloitti tehtävässään maaliskuun alussa.

Haluamme olla vahvasti mukana kehittämässä ISA:a ja sen myötä koko toimialaa. Uudistamme parhaillaan myös isännöinnin eettisiä ohjeita KiinteistöliitonRAKLI:n ja ISA:n kanssa. Kiinteistöalalla tarvitaan pitkäjänteistä yhteistyötä eri toimijoiden välillä, Koro-Kanerva näkee.

Alan asiantuntijuutta ja yhteistyötä koko alan eteen korostetaan myös Isännöintiliiton uudessa strategiassa, joka otettiin käyttöön vuoden alusta.

Toivo Korhonen jatkaa puheenjohtajana

Tänään Isännöintiliiton jäsenet valitsivat liittokokouksessa uuden hallituksen. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Toivo Korhonen.

– Syvennämme uuden strategian mukaisesti Isännöintiliittoa yhteistyöhakuisena asiantuntijaorganisaationa. Olemme yhä vahvempi vaikuttaja niin yhteiskunnallisessa keskustelussa kuin kiinteistö- ja rakennusalallakin. Vaikuttamistyön vahvistamisessa on eväät isännöintialan imagon parantamiseen ja arvostuksen nostamiseen, Korhonen linjaa.

Ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Krister Ilvonentoiseksi varapuheenjohtajaksi Juha Niskanen ja kolmanneksi varapuheenjohtajaksi Tiia Granberg. Hallituksen varsinaisiksi jäseniksi valittiin Peter HillmanTarja KorhonenAri PeräläRiku PönkänenJan-Erik WaseniusJaana KvistArttu LehtonenJukka Mäkinen ja Aleksi Puisto.

Mia Koro-Kanerva
toimitusjohtaja, Isännöintiliitto