Isännöitsijä 2018: Kaisa Pekkala

Isännöintiliitto on valinnut Isännöitsijä 2018 -palkinnon saajaksi isännöitsijä Kaisa Pekkalan, espoolaisesta Matinkylän Huolto Oy:stä.

Isännöitsijä Kaisa Pekkala Asunto Oy Herttalaxin edessä Espoossa. Kuva: Anne Vatén.

Kaisa Pekkalalle sujuva vuorovaikutus on isännöintityön ja hankkeiden loppuunsaattamisen kulmakivi. Asiakkaat ovat mittauksien mukaan tyytyväisiä Pekkalaan, jonka pisimmät asiakassuhteet ovat kestäneet parisenkymmentä vuotta.

– Isännöitsijän kannattaa luoda taloon yhteisöllisyyttä, sillä kun ihmiset saadaan kommunikoimaan keskenään, myös varsinainen päätöksenteko helpottuu, kertoo Pekkala, joka mielellään kannustaa asiakkaita esimerkiksi järjestämään talkoita.

Isännöitsijänä Pekkala osaa tehdä tulevaisuuden näkyväksi asiakkailleen ja luotsata isännöintikohteidensa päättäjät sitoutumaan strategisiin tavoitteisiin. Pekkalan kaikissa 20 asiakasyhtiössä on Matinkylän huollon kattavat kunnossapidon periaateohjelmat.

Pekkalalla on vahvaa osaamista suurista peruskorjaushankkeista ja hän on perehtynyt kiinteistön elinkaaren eri vaiheisiin uudisrakennuksista lisärakentamiseen.

– Yksi esimerkki vaativammasta kohteesta ovat Espoon lähiökerrostalojen tyhjilleen jääneet kivijalkaliiketilat. Liiketoiminta on siirtynyt isoin kauppakeskuksiin ja nyt kerrostaloihin on tulossa isoja korjauksia. Usein korjauskustannukset olisivat liiketilan osalta isommat kuin tilan arvo. Isännöimissäni kohteissa näitä tiloja on alettu muuttaa asunnoiksi, sillä asunnoille vastaavasti on kova kysyntä länsimetron varrella, kertoo Pekkala.

Isännöitsijänä Pekkala osaa oman ammattitaitonsa lisäksi hyödyntää asiantuntijaverkoston ja oman yrityksen käytänteiden tuoman tuen.

– Kunnossapidon periaateohjelma strategisine tavoitteineen on työssäni kullanarvoinen apu. Tehtäväni isännöitsijänä on huolehtia taloyhtiön suunnitelmien päivittämisestä ja sitouttaa hallitus taloyhtiön tavoitteisiin. Hyödynnän työhistoriani varrelta kertyneitä esimerkkejä, kun hallituksille pitää perustella joitain strategian kohtia, havainnollistaa 24 vuotta isännöintialalla työskennellyt Pekkala.

Palkinnot jaettiin Isännöintipäivillä Lahdessa 12.9.2018. Isännöintipäivät on isännöintialan suurin vuosittainen tapahtuma, jonne alan ammattilaiset kokoontuvat kouluttautumaan ja verkostoitumaan.

Isännöintiliitto palkitsee vuosittain alalla ansioituneita isännöintiyrityksiä, isännöitsijöitä ja isännöintitekoja. Tänä vuonna Isännöintiliiton palkintojen teemoina olivat asiakkaiden kuuntelu ja asumisen strateginen eli tavoitteellinen kehittäminen.

Lisätiedot:
Viestinnän suunnittelija Meri Siippainen, meri.siippainen@isannointiliitto.fi, 050 5522971, Isännöintiliitto
Isännöitsijä Kaisa Pekkala, kaisa.pekkala@matinkylanhuolto.fi, (040) 903-3625, Matinkylän Huolto Oy

Uutishuoneeseen