Järvenpääläinen Minttu Makkonen on Isännöintiammattilainen 2021

Isännöintitoimisto ISTOssa asiakaspalvelun tiiminvetäjänä työskentelevä Minttu Makkonen voitti Isännöintiammattilainen 2021 -kilpailun. Isännöintiliiton vuosittaisessa kilpailussa palkitaan alan osaajia.

Minttu Makkonen kisaa Isännöinninammattilainen 2021 -palkinnosta.
Minttu Makkonen ISTOsta on Isännöintiammattilainen 2021. Kuva: Juho Kuva.

Isännöintiliitto palkitsi tänä vuonna ensi kertaa myös isännöintiammattilaisen. Palkittu Minttu Makkonen työskentelee Isännöintitoimisto ISTOssa kiinteistösihteerinä ja asiakaspalvelun tiiminvetäjänä.

Palkinto muistuttaa, että isännöitsijän lisäksi isännöintiä tekevät lukuisat muut asiantuntijat, kuten kirjanpitäjät, kiinteistösihteerit ja asiakaspalvelijat. Jokaisella on tärkeä rooli taloyhtiön asioiden hoitamisessa ja osakkaiden ja asukkaiden palvelemisessa.

– Isännöinti on asiakaspalvelua, jossa pitää osata hoitaa asioita laidasta laitaan. Nykypäivänä ihmiset ovat kiireisiä. Pyrin itse aina asettumaan asiakkaan näkökulmaan ja huolehtimaan siitä, että asiakas on eri asioista ajan tasalla ja ratkaisu löytyy nopeasti, Makkonen sanoo.

Hän on saanut asiakkailta kiitosta asiantuntevasta ja nopeasta asiakaspalvelusta, työyhteisöltään taas positiivisesta asenteestaan ja monipuolisesta osaamisesta.

Makkonen haluaisi tuoda monipuolista toimialaa esiin nuorille.

–  Tällä alalla saa aina oppia uutta, ala on mielenkiintoinen eikä vastaa mielikuvia yksitoikkoisesta työstä ollenkaan, hän sanoo.

Koronavuodet ovat tuoneet uusia haasteita myös isännöinnin työnkuvaan ja asiakkaiden kohtaamiseen. Makkonen on kehittänyt tapoja, joilla kohdata asiakkaita etänä. Hän koordinoi ISTOn asiakkaille esimerkiksi valtakunnallisen webinaarin, jonka vastaanotto oli niin hyvä, että jatkoa on luvassa.

Isännöintiliitto palkitsee esimerkillisiä isännöintialan osaajia vuosittain. Palkinnot ojennettiin Isännöintipäivillä 10.11.

Palkintoja jaettiin tänä vuonna neljässä kategoriassa: Isännöitsijä 2021, Isännöintiammattilainen 2021, Isännöintityöpaikka 2021 sekä Asumisteko 2021.

Yleisöäänestykseen edenneet finalistit oli valinnut asiantuntijoista koostunut palkintoraati, johon kuuluivat kehitysjohtaja Miimu Airaksinen SRV Yhtiöt Oyj:stä, pääsihteeri Marianne Heikkilä Marttaliitosta, toimitusjohtaja Harri Hiltunen Kiinteistöliitosta, toimitusjohtaja Annukka Mickelsson Kiinteistönvälitysalan Keskusliitosta ja kehitysjohtaja Reetta Yrttimaa Isännöintiliitosta.

Minttu Makkonen
asiakaspalvelun tiiminvetäjä, ISTO