Jäsenmaksut

Jäsenmaksulaskurilla voit tarkistaa isännöintiliiketoiminnan liikevaihtoon perustuvan vuosittaisen jäsenmaksusi.

Isännöintiliiton jäsenyritykseksi liittyminen kannattaa, sillä heille on tarjolla runsaasti palveluita ja etuja.

Jäsenmaksulaskuri

Jäsenmaksu lasketaan yrityksesi viime vuonna päättyneen tilikauden liikevaihdon mukaan.

Jäsenmaksun suuruus: - / vuosi

liikevaihtotiedon ilmoittaminen jäsenmaksua 2024 varten

Ilmoita vuonna 2023 päättyneen tilikauden liikevaihtotieto viimeistään 17.5.2024 Mapin kautta tai toimisto@isannointiliitto.fi. Liittokokouksen 15.3.2023 päätöksen mukaisesti jäsenmaksun määräämiseen voidaan käyttää edellisvuoden liikevaihtotietoa 30 %:n korotuksella, mikäli jäsen ei toimita pyydettyjä tietoja annettuun määräaikaan mennessä tai toimittaa tiedot puutteellisina.

Voit liittyä myös kesken kalenterivuoden, sillä liittymisvuoden jäsenmaksu on vain täysien jäsenyyskuukausien osuus.

Jäsenmaksu perustuu isännöintiliiketoiminnan liikevaihtoon, joka on isännöintisopimuksiin suoraan tai välillisesti perustuva laskutus (alv 0%).

Jos yrityksellä on muuta toimintaa, esimerkiksi kiinteistönvälitystä tai kiinteistönhuoltoa, ei niitä lasketa mukaan jäsenmaksun perusteena olevaan liikevaihtoon.

Kiinteistönomistajan osalta, joka tuottaa käyttöönsä isännöintipalveluja, jäsenmaksu perustuu isännöinnin osuuteen vuosiliikevaihdosta. Vuokrayhtiöiden isännöintiliikevaihto lasketaan kaavalla 120 € × huoneistojen lukumäärä. Konsernirakenteiset tai ketjuna toimivat yritykset maksavat jäsenmaksun kokonaisliikevaihdon mukaan.

Kannatusjäsenmaksu on 520 euroa vuodessa.

Jäsenmaksuprosentit 2024

Isännöinnin liikevaihto Jäsenmaksu %