Isännöintiliiton digityöryhmä sai innostuneen vastaanoton eduskunnassa

Isännöintialalla paiskitaan kovaa töitä sen teen, että taloyhtiöasumisen asiat voitaisiin hoitaa pian sähköisesti. Osana tätä työtä Isännöintiliiton sähköisen asioinnin työryhmä on toimintavuotensa 2018 aikana määritellyt digiasioimisen perustason.

Isännöintiliiton sähköisen asioinnin työryhmän jäsenet Pia Rauvanto, Marianne Falck-Hvilstafeld, Jari Viirre, Henrik Tuhkanen ja Ari Perälä eduskunnassa kansanedustaja Jukka Kopran (kolmas oik.) vieraina.

Toimintakautensa päätteeksi työryhmän jäsenet olivat tänään eduskunnassa kansanedustaja Jukka Kopran (kok.) vieraina.

− Kerroimme isännöintialan terveisiä sekä erityisesti siitä, mitä haastaita taloyhtiömaailman digitalisoitumiseseen liittyy, kertoo työryhmän jäsen Pia Rauvanto Isännöinti Taimi Oy:sta.

Tuoretta tietoa isännöintialan ja taloyhtiömaailman digitalisaatiosta saatiin marraskuun alussa julkaistusta Isännöintiliiton digiselvityksestä 2018. Kehityspäällikkö Marianne Falck-Hvilstafeldtin mukaan suurimmat haasteet liittyvät kahteen asiaan: isännöintialan järjestelmiin, joiden välillä tieto ei välttämättä liiku, sekä pk-valtaiseen alaan, jonka kehittymisresurssit ovat rajalliset.

− Yksi jarru on myös se, että alalle on vaikea saada nuoria osaajia, kun käytettävät välineet ovat niin vanhoja, Falck-Hvilstafeldt huomauttaa.

Työryhmän jäsenet kuitenkin vakuuttavat, että alalla on erittäin suuri halu kehittää digitaalisia järjestelmiä. Vierailu myös vahvisti ajatusta siitä, että kova työ vie eteenpäin.

− Kopra oli erittäin kiinnostunut paneutumaan alan haasteisiin ja it-taustaisena hän ymmärsi asian erittäin hyvin, Rauvanto iloitsee.

Työryhmän puheenjohtaja, EK isännöinti Oy:n isännöitsijä Ari Perälän mukaan digiasioimisen perustason määrittäminen on vasta alkusysäys isolle kehitystyölle.

− Nyt pitää kääriä hihat ja ryhtyä hommiin, hän sanoo.

Uutishuoneeseen