Isännöintiliiton liittokokous: Jäsenmäärä jatkoi kasvuaan vuonna 2019, muutosten keskellä kehitettiin jäsenpalveluita ja vahvistettiin vaikuttamistyötä

Vaikka 2019 oli Isännöintiliiton organisaatiossa isojen muutosten vuosi, onnistui liitto vuoden aikana saavuttamaan tavoitteensa ja jatkamaan toimintaansa jäsentensä hyväksi normaalisti. Jäsenyritysten määrä jatkoi vahvaa kasvuaan ja on nyt 605.

Myös henkilöiden määrä jäsenyrityksissä ja jäsenyhdistyksissä kasvoi viime vuonna.

– Vaikka liiton toimistolla oli vuoden aikana ollut monia henkilövaihdoksia ja se oli ilman toimitusjohtajaakin yli puoli vuotta, sain syyskuussa astua erittäin innostuneen työyhteisön puikkoihin. Saimme yhdessä paljon aikaan. Medianäkyvyys kasvoi ja kiinnostus liiton toimintaan näkyi myös jäsentapahtumissa. Organisaatiomuutoksen myötä vahvistimme ja selkeytimme Isännöintiliiton asemaa asiantuntija- ja vaikuttajajärjestönä, toimitusjohtaja Mia Koro-Kanerva sanoo.

Poikkeuskevään tiedontarpeisiin vastattiin

Jäsenet kertovat tärkeimmiksi jäsenyyden syiksi mahdollisuuden kehittää omaa osaamistaan, liiton vaikuttamistyön ja hyvät jäsenpalvelut. Jäsenpalveluista lakineuvonta, koulutus- ja webinaaritarjonta sekä sähköisen jäsenpalvelun eli Mapin sisällöt kiinnostavat erityisesti. Näiden, kuten muidenkin jäsenille suunnattujen palvelujen kehittämistä jatketaan niin jäsenyrityksille kuin liiton paikallisyhdistyksille.

– Meidän pitää olla koko jäsenkunnalle paras ja luotettavin tietolähde ja apu, jonka avulla he pysyvät ajan tasalla kiinteistö- ja rakennusalaan liittyvissä asioissa. Ne palvelut, joita jäsenet eivät koe toimiviksi, pitää kehittää paremmiksi tai lopettaa.

Koronakevään aikana liiton jäsenpalveluja ja verkkosivuja on käytetty ahkerasti. Koronan aiheuttama poikkeusaika herätti kiinteistöalallakin valtavan tiedontarpeen, ja siksi osa sähköisen jäsenpalvelun sisällöistä avattiin poikkeuksellisesti kaikille.

Lisääntynyt tiedontarve taloyhtiöasumisen asioista näkyy myös kotitalolehti.fi:n puolella: verkkolehden käyttäjämäärä on kasvanut 120 prosenttia, kun verrataan tämän vuoden neljää ensimmäistä kuukautta vuoden 2019 neljään viimeiseen kuukauteen.

Uusi strategia käyttöön etuajassa

Isännöintiliitto järjesti ensimmäistä kertaa liittokokouksensa etäyhteyksien avulla. Liittokokouksessa vahvistettiin sääntömuutokset ja uusi strategia. Isännöintiliiton hallitus päätti viime keväänä, että uutta strategiaa aletaan valmistella etuajassa. Strategia esiteltiin tänään liittokokouksessa, ja se otetaan käyttöön vuoden 2021 alusta.

– Haluamme viedä isännöinnin asiantuntijuuden uuteen aikaan. Pystymme palveluillamme helpottamaan jäsenten työkuormaa, auttamaan heitä kehittymään ja saamaan osakseen sen arvostuksen, joka heidän arvokkaalle työlleen kuuluu. Uusi strategia linjaa uskoamme avoimuuteen, osaamisen kehittämiseen ja tutkittuun tietoon. Haluamme olla vaikuttava toimialajärjestö ja tehdä entistä enemmän yhteistyötä muiden kiinteistöalan toimijoiden kanssa, Koro-Kanerva sanoo.

Lue lisää Isännöintiliiton viime vuodesta vuosikertomuksestamme.

Lisätietoja:

Mia Koro-Kanerva