Isännöintiliiton liittokokous käsitteli yhdistysten kehittämistä

Isännöintiliiton sääntömääräinen kevätliittokokous pidettiin torstaina 15.2.2018 Helsingissä.

Liittokokous käsitteli muun muassa paikallisten isännöitsijäyhdistysten toiminnan tukemista. Taustalla on Etelä-Suomen isännöitsijäyhdistysten aloite, jossa esitettiin tuen lisäämistä paikallisille isännöitsijäyhdistyksille, Isännöintiliiton strategian tarkistamista sekä Isännöintiliiton sääntöjen muuttamista niin, että toimintasuunnitelma ja talousarvio käsiteltäisiin kevätkokouksen sijaan syyskokouksessa.

Kokouksessa todettiin, että 2019 toimintasuunnitelman laatimista varten Lisävirtaa isännöitsijäyhdistyksiin -työryhmä valmistelee hallitukselle esityksen yhdistysten toiminnan tukemisesta. Hallitus esittää toimintasuunnitelman syyskokouksessa 2018.

Kokous päätti myös, että Isännöintiliiton strategia vuodesta 2022 alkaen laaditaan perusteellisesti vuoden 2020 aikana. Sääntöjä ei päätetty muuttaa.

Isännöintiliiton toimintasuunnitelmassa 2018 on jäsenyhdistysten toimintaympäristöön vaikuttaminen sekä  yhdistystoiminnan ja jäsenyhdistysten tukipalvelujen kehittäminen. Tammikuussa työnsä aloittaneen Lisävirtaa isännöitsijäyhdistyksiin -työryhmän tavoitteena on valmistella yhdistystoiminnan perustaso, lisätä yhdistysten vetovoimaa sekä kehittää Isännöintiliiton palveluita yhdistyksille. Työryhmän toimikausi jatkuu toistaiseksi.

Takaisin Uutishuoneeseen